Aktuellt datum och tid: sön 29 jan 2023, 17:09

Sida 1 av 1 [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Yamaha Aerox som sluta fungera.
InläggPostat: tis 08 nov 2022, 11:04 
0 km/h
0 km/h

Hej! Jag har en Yamaha Aerox från 2017 som slutade fungera häromdagen. För ca 1 vecka sen så slutade elstarten att funka, jag vred om med nyckeln och displayen börja lysa men så fort jag gasa, bromsa eller tryckte på knappen så slockna allting och sen började de lysa igen så fort jag släppte allt. Så då kickade jag igång mopeden och det gick jätte bra. Sedan efter att jag kört ett tag och startade om moppen så fungera elstarten igen felfritt och så var det senaste veckan, elstarten strulade endast när mopeden stått över natten. Men sen idag så när jag vred om med nyckeln så började displayen blinka och lade av någon sekund senare, och sen var allt svart oavsett om jag vred om med nyckeln eller inte och kicken slutade fungera också så nu får jag inte igång mopeden alls. Jag laddade batteriet över natten och samma sak hände igen när jag kopplade in det att displayen bara blinkade några sekunder sedan slutade fungera helt igen.
Vad är det som kan vara problemet ? Tänker att det måste vara elektriskt eftersom det var elstarten som slutade först men det är ju inte batteriet eftersom den inte ens går att kicka igång längre. Om någon kunnig skulle kunna svara skulle vara väldigt uppskattat.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 1 inlägg ]