|
Aktuellt datum och tid: tor 21 jan 2021, 05:37
|
Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
 |
|
 |
|
Författare |
Meddelande |
Pigge_ITA_
|
Inläggsrubrik: Trottelnåls o ring  Postat: mån 21 dec 2020, 21:38 |
0 km/h |
 |
|
Har en Baotian Vintage som går väldigt segt. Den startar på första och har bra tomgång, men är väldigt seg att köra, toppar typ 30 max. Kom fram att felet ligger i förgasaren, trottelnål. Vid isär plock av trottelnålen var den ställt på lägsta läge (av tre) med o ringen under brickan. Plockade bort o ringen och moped svarar mycket bättre i starten och i körningen, men ändå inte som det skulle vara tycker jag. - Hur viktigt är o ringen? (varför går den bättre utan?) - Vad kan jag göra mer för att den ska gå ännu bättre? (munstycke, trottelnål byte?) Tack på förhand!
|
|
|
|
 |
Pigge_ITA_
|
Inläggsrubrik: Re: Trottelnåls o ring  Postat: tis 22 dec 2020, 21:00 |
0 km/h |
 |
|
Tackar för svaret! Moped köptes som stöldgods med sina skador (plastkåpor tändningslås ..). När den väl var fixad så var det dags att provköra, och då visade sig att den gick skit dåligt. Nu går den som sagt mycket bättre men det finns utrymme för lite till. Den med trottelnålen tänkte jag helt fel, ska testa flyta brickan i mitten på nålen och sätta tillbaks o ringen. Återkommer med resultat!
|
|
|
|
 |
Pigge_ITA_
|
Inläggsrubrik: Re: Trottelnåls o ring  Postat: tor 07 jan 2021, 13:33 |
0 km/h |
 |
|
Hej och tack för din länk, den har jag läst förut men gjorde det en gång till Har testat mig fram genom att flytta nålklipps i mitten med o ring och utan och får alltid bättre resultat utan o ringen, precis som händer i lägsta läge. Nu är jag ganska nöjd hur den går, men återstår att forska ut varför den går bättre utan o ringen, och max hastighet (ca45 km/h) med tanke att alla strypningar är borttagna. Just nu när snön har kommit blir svårt att göra det så jag återkommer med bättre väder.
|
|
|
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
|
|