NYA Scooter Doctors https://scooterdoctors.egetforum.se/ |
|
Grundläggande felsökning - Varför startar inte min scooter? https://scooterdoctors.egetforum.se/grundlaggande-felsokning-varfor-startar-inte-min-scooter-t3.html |
Sida 1 av 1 |
Författare: | HasSse666 [ sön 31 okt 2010, 11:35 ] |
Inläggsrubrik: | Grundläggande felsökning - Varför startar inte min scooter? |
Jag vet det är tråkigt med felsökningsscheman... Men de kan vara till stor hjälp eftersom man systematiskt utesluter felen. Det är ofta så att man tror det värsta först när man får problem. Moppen stannar det första du tänker "den skar" för det gjorde ju Jeppes moppe förra året! Om man då "hals över huvud" börjar med att byta cylinder innan man kollat om man t.ex. har soppatorsk kan man bli ganska ledsen... Så ta dig tid att läsa detta felsökningsschema innan du gör något överilat! Detta är ett grundläggande felsökningsschema och bör användas innan du postar frågor i felsökningsforumet! Denna felsökningsguide är huvudsakligen utformad för 4-taktsscootrar som har startproblem. Men den går även att ha som stöd vid all felsökning på alla mopeder med startproblem. Felsökningsschemat är uppbyggt efter principen att du skall hitta ETT fel har du flera fel kan du få börja om i felsökningschemat! Ta dig också gärna tid att kolla om svaret på din fråga redan finns i felsökningsforumet Felsöknings tips - Startteknik om du är osäker på elstarten kanske pga dåligt batteri - Kicka istället! - Gör felsökningen i den ordning som jag beskrivit! (jag utesluter de enklaste felen först) När uppkom felet? Det är första frågan du bör ställa dig 1. Regnade det när du var ute och körde? 2. Hade du kört på fullgas i en längre tid? 3. Har du precis tankat? 4. Stuntade du och ramlade? 5. Har du ändrat något på scootern? 6. o.s.v Vad är fakta och vad är gissningar! Vid felsökningen skilj på "hårda fakta" och sådant som är "gissningar och upplevelser" - Har moppen ingen komp? - Gissar du eller har du mätt med en kompressionstestare (minst 100 psi eller 7 bar)? - Har moppen stark gnista? - Går du på synintryck? Bryt av elektroden på ett stift jorda och kolla om gnistan hoppar 6mm Till sist - Lås aldrig fast dig i en tankebana vid felsökning MEN undersök varje ledtråd grundligt! - Börjar det gå tungt med felsökningen ta en paus (vet inte hur många problem jag löst över en kopp kaffe)! OBS! - Ställ inga felsökningsfrågor i denna tråd! - Kör du fast i felsökningen starta NY tråd i felsökningsforumet! - Har du synpunkter på felsökningsschemat posta dessa i denna tråd! Detta bör du skriva i din felsökningsfråga 1. Om du har du ändra på något i scootern nyligen 2. Gjorde du något speciellet med scootern när du fick startproblem? 3. Går startmotorn runt? 4. Är det gnista på tändstiftet? 5. Kommer det bensin till förgasaren? 6. Kommer det bensin till tändstiftet? 7. Har motorn kompression? Men om du gjort ovanstående och scootern ändå inte startar får vi börja vår felsökning. ---------------------------------------------------------------------------------- -------------------HÄR STARTAR FELSÖKNINGEN!-------------------- ---------------------------------------------------------------------------------- Steg 1 - Går startmotorn runt? NEJ Startmotorn går ej runt Kolla detta 1.1 - Att du inte glömt slå på startnyckeln 1.2 - Håller du in bromshandtaget när du försöker starta? Kolla att bromsljuset tänds om inte testa andra bromshandtaget och försök starta. Länk: Felsökning bromshandtag 1.3 - Att sidostödet ej är nere kolla även avkännare för stödet under scootern Länk: Felsökning avkännare sidostöd 1.4 - Att huvudsäkring är hel (sitter oftast nere vid batteriet och är oftast på 10 Amp) Länk: Bild på huvudsäkring Tips - Lyser lamporna är säkringen OK - Moppen går att kicka igång även om säkringen är trasig 1.5 - Kontrollera batterispänningen samt att kablar sitter fast på batteriet Länk: Mäta batterispänningen Tips - Moppen går att kicka igång fast batteriet är slut 1.6 - Att kablar från startnyckel till CDI mm inte lossnat 1.7 - Startmotorn "hugger i" men orkar ej dra runt. (Motorn kan ha skurit gå till Steg 6) Mer långsökta fel 1.8 - Trasig CDI Länk: Felsökning CDI 1.9 - Trasig tändplatta Länk: Felsökning tändplatta 1.10 - Trasigt startrelä (bör då starta när du kickar) Länk: Felsökning på startrelä JA Startmotorn går runt Kolla detta 1.11 - Startmotorn låter svagare än normalt - Kicka! (ladda batteriet) Länk: Bild på startmotor 1.12 - Det "surrar/klickar" bara från startmotorn - Kicka! (ladda batteriet) Tips Länk: Startmotor underhåll Länk: Youtubeklipp kontrollera om batteriladdningen fungerar Metod 1 om du saknar ett mätinstrument Länk: Youtubeklipp kontrollera om batteriladdningen fungerar Metod 2 om du har ett mätinstrument Nej den startat fortfarande inte! Gå till Steg 2 __________________________________________________________ Steg 2 - Är det gnista på tändstiftet? 2.1 - Lossa tändstiftet och kolla Länk: Kontrollera tändstiftet Tips - Kontrollera först - att tändstiftet är helt (inga sprickor) - att tändstiftet har rätt elektrådavstånd - att du har rätt tändstift Länk: NGK välj rätt tändstift - Kontrollera sedan - att "Pick upen" sitter rätt (magnetavkännare svänghjulet) Länk: Felsökning Tändplatta LÄNK: Engelsk guide om du inte har gnista på din AEROX! JA Stark gnista! Gå till Steg 3 JA Men svag gnista! 2.2 - Byt tändstift 2.3 - Ställ ventilerna (endast 4-takt naturligtvis) Länk: Youtubeklipp justera ventilspel Tips - Testa att spruta lite "startgas" i luftfiltret eller direkt i insuget Om detta inte löser problemet gå till "Mer långsökta fel" NEJ - Kolla detta 2.4 - Att tändkabeln sitter som den ska på tändstiftet 2.5 - Att det ej finns sprickor på tändkabel och tändspole 2.6 - Att kablage ej lossnat från tändspole, CDI och tändningslås Byt tändstift innan du går vidare med felsökningen 2.7 - Kontrollera att jorden är OK (jordnings pkt i ramen) Tips - Lossa "Cut out"/dödarkabeln på CDI´n - Kolla denna för att se hur du lossar dödarkabeln på CDI´n Länk: CDI Mer långsökta fel 2.8 - Att tändspole,tändkabel och tändhatt är trasiga Länk: Felsökning tändspole m.m. Tips - Montera en racingtändspole för en starkare gnista Länk: Youtubeklipp montera racingtändspole 2.9 - Att tändplattan är trasig Länk: Felsökning tändplatta Startar fortfarande inte Jaha då får du nog börja ställa lite frågor i felsökningsforumet __________________________________________________________ Steg 3 - Kommer det bensin till förgasaren? NEJ det kommer inget bränsle till förgasaren - Kolla detta 3.1 - Kontrollera att bensinfilter och slangar ej är igentäppta Länk: Bild på bränslesystem (bensinens väg från tank till förgasare) 3.2 - Kontrollera bensinkranen Länk: Youtubeklipp kontrollera vacuumstyrd bensinkran JA det kommer bränsle till förgasaren - Gör detta 3.3 - Rengör förgasaren Länk: Youtubeklipp rengör vacuumförgasare (4-taktare) Länk: Youtubeklipp rengör slidförgasare (2-taktare) Startar fortfarande inte Jaha då får du nog börja ställa lite frågor i felsökningsforumet __________________________________________________________ Steg 4 - Kommer det bensin till tändstiftet? Länk: Bild på blött tändstift NEJ! Gå till Steg 3.3 JA! Perfekt! Länk: Bild på "perfekt" tändstift Kolla 4.1 - Att du inte har gammal bensin 4.2 - Att du inte har vatten i förgasaren/bensinen Misstänker du ovanstående töm ur och byt bensin Gå sedan till Steg 5 JA! Men för blött! 4.3 - Kontrollera om chocken fastnat Länk: Kontrollera din automatchoke 4.4 - Justera choken Länk: Youtubeklipp justera din automatchoke 4.5 - Kontrollera att nålventilen i förgasaren stänger som den skall Länk: bild på nålventil Tips - För att vädra ur cylindern efter den blivit "sur" Alt.1 Demontera och torka av tändstiftet och kör sedan en stund med elstarten Alt.2 Låt moppen stå ett par timmar för att vädra ut bensinångorna __________________________________________________________ Steg 5 - Har motorn kompression? Kontrollera genom 5.1 - att ta bort tändstiftet och kolla att det "blåser" ur tändstiftshålet när du försöker starta med startmotor eller kicken Tips - Orkar du inte hålla kvar tummen i tåndstiftshålet när du drar runt elstarten är kompressionen OK 5.2 - att använda en kompressionsmätare (äger du en sådan behöver du förmodligen ej hjälp med felsökningen ) Du behöver en komp på minst 100 psi (7 bar eller 7Kg) Länk: Bild på kompressionsmätare NEJ - Kolla detta 5.3 - Kolla om kolven spruckit 5.4 - Kolla om ventilerna är "brända" eller står öppna (endast 4-takt) 5.5 - Kolla om reedventier är hela (endast vissa 2-taktare) Ja 5.6 - Kolla om avgasröret är igentäppt Startar fortfarande inte Jaha då får du nog börja ställa lite frågor i felsökningsforumet __________________________________________________________ Steg 6 - Skurit/värmenypt Inte så vanligt på 4-takt om du har motorolja i motorn. Vanligare på 2-takt om du har felaktig oljeinblandning. Hur vet man att den skurit? 6.1 - Kicken går ej att trampa ned. Kolla då 6.2 - Öppna variatorkåpan kolla att allt sitter som de ska (kickaxel,kickdrev och bendixdrev) 6.3 - Ta sedan loss toppen och cylinder och kontrollera dessa. Övrigt Länk: Byte cylinder/topp 4-takt Länk: Byte cylinder 2-takt Peugeot SPF LC Länk: Youtubeklipp byte cylinder 2-takt Peugeot Vivacity AC Startar fortfarande inte Jaha då får du nog börja ställa lite frågor i felsökningsforumet Externa länkar http://www.cyclepedia.com/four-stroke-m ... ing-guide/ http://www.cyclepedia.com/two-stroke-mo ... ing-guide/ |
Författare: | HasSse666 [ lör 04 jul 2015, 00:39 ] |
Inläggsrubrik: | Two-Stroke Motorcycle Troubleshooting Guide |
Two-Stroke Motorcycle Troubleshooting Guide NOTE: This is not a comprehensive list, giving every possible cause for each problem listed. It is designed as a general guide to assist in troubleshooting some of the more common problems encountered. Also check out the spark plug troubleshooting guide from the good folks at NGK. Engine Doesn’t Start; Starting Difficulty: Engine won’t turn over: Piston seizure Crankshaft bearing seizure Connecting rod small end seizure Connecting rod big end seizure Transmission gear or bearing seizure Kick shaft return spring broken Kick ratchet gear not engaging No fuel: No fuel in tank Fuel tank vent blocked Fuel tap turned off Fuel tap clogged Fuel line clogged Float valve clogged or stuck closed Engine flooded: Fuel level too high Float valve worn or stuck open Starting technique incorrect (when flooded, kick with the throttle wide open to allow more air to reach the engine.) No spark; weak spark: Spark plug fouled, broken, or misgapped Spark plug cap or high tension wiring faulty Spark plug cap not in good contact with spark plug CDI unit faulty Ignition coil faulty Magneto damaged Loose wire connector Engine stop switch stuck closed Air/fuel mixture incorrect: Idle air screw mis-set Slow jet or air passage clogged or restricted Air cleaner clogged, poorly sealed, or missing Starter jet clogged or restricted Incorrect fuel level Incorrect jet sizes Low compression: Spark plug loose or damaged threads Cylinder head nuts not torqued properly Cylinder, piston or rings worn or broken Piston ring/land clearance excessive Cylinder head gasket not sealing Cylinder head warped Cylinder base gasket not sealing Cylinder nuts not torqued properly Reed valve damaged Poor Running at Low Speed; Weak spark: Spark plug fouled, broken, or misgapped Spark plug cap or high tension wiring faulty Spark plug cap not in good contact with spark plug Spark plug incorrect CDI unit faulty Ignition coil faulty Magneto damaged Loose wire connector Ignition timing not set properly Air/fuel mixture incorrect: Idle air screw mis-set Slow jet or air passage clogged or restricted Air filter clogged, improperly installed or missing Starter plunger stuck open Fuel tank vent blocked Intake manifold clamp loose Air cleaner duct loose Incorrect fuel level Incorrect jet sizes Low compression: Spark plug loose or damaged threads Cylinder head nuts not torqued properly Cylinder, piston or rings worn or broken Piston ring/land clearance excessive Cylinder head gasket not sealing Cylinder head warped Cylinder base gasket not sealing Cylinder nuts not torqued properly Reed valve damaged Other: Drive chain misadjusted Drive chain not lubricated Wheel bearings faulty Brakes dragging Tire air pressure too low Poor Running at High Speed: Incorrect Spark Spark plug fouled, damaged, or misgapped Spark plug cap or high tension wiring damaged Spark plug cap not in good contact with spark plug Spark plug incorrect CDI unit faulty Ignition coil faulty Magneto damaged Loose wire connector Ignition timing not set properly Air/fuel mixture incorrect: Main jet restricted or wrong size Jet needle worn Jet needle clip in wrong position Fuel level incorrect Air jet or air passage restricted Air filter dirty, improperly installed, or missing Starter plunger stuck open Fuel flow to carburetor insufficient Water or dirt in fuel Fuel tank vent blocked Intake manifold clamp loose Air cleaner duct loose Low compression: Spark plug loose or damaged threads Cylinder head nuts not torqued properly Cylinder, piston or rings worn or broken Piston ring/land clearance excessive Cylinder head gasket not sealing Cylinder head warped Cylinder base gasket not sealing Reed valve damaged Cylinder nuts not torqued properly Engine does not rev up properly: Starter plunger stuck open Fuel level incorrect Main jet clogged, restricted or wring size Throttle valve does not fully open Air filter dirty Muffler or exhaust port restricted with carbon deposits Water or foreign matter in fuel Brakes dragging Drive chain misadjusted Ignition timing not set properly Overheating Transmission oil level too high Transmission oil viscosity too high Crankshaft bearing worn or damaged Knocking: Carbon built up in combustion chamber or on piston crown Pre-mix not correct Low octane fuel Spark plug not correct CDI unit faulty Ignition timing not set properly Overheating: Ignition problem: Spark plug fouled, broken, or misgapped. Spark plug incorrect CDI unit trouble Ignition timing not set properly Air/fuel mixture incorrect: Main jet clogged, restricted or wrong size Fuel level in carburetor too low Intake manifold clamp loose Air filter not installed properly or missing Air filter duct poorly sealed Compression high: Carbon built up in combustion chamber Carbon built up on piston crown Aftermarket high compression piston Excessive engine load: Brakes dragging Clutch slipping Transmission oil level too high Transmission oil viscosity too high Drive chain misadjusted Tire air pressure too low Inadequate lubrication: Pre-mix incorrect Transmission oil level too low Transmission oil poor quality or incorrect type Incorrect coolant: Coolant level too low Coolant old Coolant not mixed properly Cooling component problems: Radiator clogged Radiator fins damaged Radiator cap faulty Water pump not working Coolant passageways restricted Clutch Not Working Properly: Clutch slipping: Inadequate clutch lever free play Clutch cable misadjusted or not working smoothly Friction plates worn Steelplates warped Clutch springs broken or worn Clutch release mechanism sticking Clutch hub or housing worn Clutch not disengaging properly: Excessive clutch lever free play Clutch cable misadjusted or not working smoothly Clutch steel plates warped Clutch spring tension uneven Transmission oil deteriorated Transmission oil viscosity too high Transmission oil level too high Clutch housing bearing seized Clutch release mechanism faulty Gear Shifting Problems: Doesn’t go into gear; shift lever doesn’t return: Clutch not disengaging Bent shift shaft Shift fork bent or seized Gear seized on the shaft Gear positioning lever binding Shift return spring weak or broken Shift return spring pin loose Shift mechanism arm spring broken Shift mechanism arm broken Shift drum broken Jumps out of gear: Shift fork worn or bent Gear groove worn Gear dogs and/or dog holes worn Shift drum groove worn Gear positioning lever spring weak or broken Shift fork guide pin worn Drive shaft, output shaft, and/or gear splines worn Incorrectly positioned transmission snap ring Overshifts: Gear positioning lever spring weak or broken Shift mechanism arm spring broken Abnormal Engine Noise: Knocking: CDI unit faulty Carbon built up in combustion chamber or on piston crown Poor quality fuel or incorrect pre-mix Spark plug incorrect Ignition timing not set properly Overheating Piston slap: Piston to cylinder clearance excessive Cylinder or piston worn Connecting rod bent Piston pin or piston pin holes worn Other noise: Connecting rod small end clearance excessive Connecting rod big end clearance excessive Piston ring worn, broken or stuck Piston seizure or other damage Cylinder head gasket leaking Exhaust pipe leaking at cylinder head connection Crankshaft runout excessive Engine mounts loose Crankshaft bearings worn Primary gear worn or chipped Abnormal Drive Train Noise: Clutch noise: Clutch housing to friction plate clearance excessive Clutch housing gear to primary gear backlash excessive Metal chip jammed in clutch housing gear teeth Transmission noise: Transmission bearing worn or damaged Transmission gear worn or chipped Metal chip jammed in gear teeth Transmission oil insufficient or incorrect Kick ratchet gear not properly disengaging from kick gear Drive chain noise: Chain adjusted improperly Rear wheel misaligned Chain not lubricated Chain worn Worn sprockets Missing teeth from sprockets Abnormal Frame Noise: Rear shock absorber noise: Shock absorber damaged Loose fasteners Disc brake noise: Pads installed incorrectly Pad surface glazed Disc warped Caliper faulty Master cylinder damaged Loose fasteners Other noise: Bracket nut, bolt, etc. not properly mounted or tightened Exhaust Smoke: Excessive white smoke: Throttle cable misadjusted Brownish smoke: Air filter dirty Main jet too large or fallen out Starter plunger stuck open Fuel level too high |
Författare: | HasSse666 [ lör 04 jul 2015, 00:40 ] |
Inläggsrubrik: | Motorcycle Troubleshooting Guide – Four-Stroke |
Motorcycle Troubleshooting Guide – Four-Stroke Motorcycle Troubleshooting Guide Motorcycle Troubleshooting Guide While this Motorcycle Troubleshooting Guide is not a complete guide of every possible cause for each problem listed, it will help assist mechanics in troubleshooting some of the most common difficulties they will face. Also check out the Spark Plug Troubleshooting guide from our friends at NGK. Engine Doesn’t Start, Starting Difficulty: Starter motor not rotating: Starter lockout or neutral switch trouble Starter motor trouble Battery voltage low Relays not contacting or operating Starter button not contacting Wiring open or shorted Ignition switch trouble Engine stop switch trouble Main fuse blown Starter motor rotating but engine doesn’t turn over: Starter motor clutch trouble Engine won’t turn over: Valve seizure Rocker arm seizure Cylinder, piston seizure Crankshaft seizure Connecting rod small end seizure Connecting rod big end seizure Transmission gear or bearing seizure Camshaft seizure No fuel flow: Fuel tap vacuum hose clogged Fuel tank air vent obstructed Fuel tap clogged Fuel line clogged Float valve clogged Engine flooded: Fuel level in carburetor float bowl too high Float valve worn or stuck open Starting technique faulty (When flooded, crank the engine with the throttle fully open to allow more air to reach the engine.) No spark; spark weak: Battery voltage low Spark plug dirty, broken, or maladjusted Spark plug cap or high tension wiring trouble Spark plug cap not in good contact Spark plug incorrect IC igniter trouble Neutral, starter lockout, or side stand switch trouble Pickup coil trouble Ignition coil trouble Ignition or engine stop switch shorted Wiring shorted or open Main fuse blown Compression Low: Spark plug loose Cylinder head not sufficiently tightened down No valve clearance Cylinder, piston worn Piston ring bad (worn, weak broken, or sticking) Piston ring/land clearance excessive Cylinder head gasket damaged Cylinder head warped Valve spring broken or weak Valve not seating properly (valve bent, worn, or carbon accumulation on the seating surface) Poor Running at Low Speed: Spark weak: Battery voltage low Spark plug dirty, broken, or maladjusted Spark plug cap or high tension wiring trouble Spark Plug cap shorted or not in good contact Spark plug incorrect IC igniter trouble Pickup coil trouble Ignition coil trouble Fuel/air mixture incorrect: Pilot screw maladjusted Pilot jet, or air passage clogged Air bleed pipe bleed holes clogged Pilot passage clogged Air cleaner clogged, poorly sealed, or missing Starter plunger stuck open Fuel level in carburetor float bowl too high or too low Fuel tank air vent obstructed Carburetor holder loose Air cleaner duct loose Compression low: Spark plug loose Cylinder head not sufficiently tightened down No valve clearance Cylinder, piston worn Piston ring bad (worn, weak, broken, or sticking) Piston ring/land clearance excessive Cylinder head warped Cylinder head gasket damaged Valve spring broken or weak Valve not seating properly (valve bent, worn, or carbon accumulation on the seating surface) Other: IC igniter trouble Carburetors not synchronizing Vacuum piston doesn’t slide smoothly Engine oil viscosity too high Drive train trouble Brake dragging Poor Running or No Power at High Speed: Firing incorrect: Spark plug dirty, broken, or maladjusted Spark plug cap shorted or not in good contact Spark plug incorrect IC igniter trouble Pickup coil trouble Ignition coil trouble Fuel/air mixture incorrect: Starter plunger stuck open Main jet clogged or wrong size Jet needle or needle jet worn Air jet clogged Fuel level in carburetor float bowl too high or too low Bleed holes of air bleed pipe or needle jet clogged Air cleaner clogged, poorly sealed, or missing Air cleaner duct poorly sealed Water of foreign matter in fuel Carburetor holder loose Fuel tank air vent obstructed Fuel tap clogged Fuel line clogged Compression low: Spark plug loose Cylinder head not.sufficiently tightened down No valve clearance Cylinder, piston worn Piston ring bad (worn, weak, broken, or sticking) Piston ring/land clearance excessive Cylinder head gasket damaged Cylinder head warped Valve spring broken or weak Valve not seating properly (valve bent, worn, or carbon accumulation on the seating surface.) Knocking: Carbon built up in combustion chamber Fuel poor quality or incorrect Spark plug incorrect IC igniter trouble Miscellaneous: Throttle valve won’t fully open Vacuum piston doesn’t slide smoothly Brake dragging Clutch slipping Overheating Engine oil level too high Engine oil viscosity too high Drive train trouble Overheating: Firing incorrect: Spark plug dirty, broken, or maladjusted Spark plug incorrect IC igniter trouble Fuel/air mixture incorrect: Main jet clogged or wrong size Fuel level in carburetor float bowl too low Carburetor holder loose Air cleaner poorly sealed, or missing Air cleaner duct poorly sealed Air cleaner clogged Compression high: Carbon built up in combustion chamber Engine load faulty: Clutch slipping Engine oiHevel too high Engine oil viscosity too high Drive train trouble Brake dragging Lubrication inadequate: Engine oil level too low Engine oil poor quality or incorrect Coolant incorrect: Coolant level too low Coolant deteriorated Cooling system component incorrect: Radiator clogged Thermostat trouble Radiator cap trouble Thermostatic fan switch trouble Fan relay trouble Fan motor broken Fan blade damaged Water pump not turning Water pump impeller damaged Over Cooling: Cooling system component incorrect: Thermostatic fan switch trouble Thermostat trouble Clutch Operation Faulty: Clutch slipping: Friction plate worn or warped Steel plate worn or warped Clutch spring broken or weak Clutch release mechanism trouble Clutch hub or housing unevenly worn Clutch not disengaging properly: Clutch plate warped or too rough Clutch spring tension uneven Engine oil deteriorated Engine oil viscosity too high Engine oil level too high Clutch housing frozen on drive shaft Clutch release mechanism trouble Gear Shifting Faulty: Doesn’t go into gear; shift pedal doesn’t return: Clutch not disengaging Shift fork bent or seized Gear stuck on the shaft Shift return spring weak or broken Shift return spring pin loose Pawl spring broken Shift mechanism arm broken Jumps out of gear: Shift fork worn Gear groove worn Gear dogs and/or dog holes worn Shift drum groove worn Neutral positioning pin spring weak or broken Shift fork pin worn Drive shaft, output shaft, and/or gear splines worn Overshifts: Neutral positioning pin spring weak or broken Pawl spring broken Abnormal Engine Noise: Knocking: IC igniter trouble Carbon built up in combustion chamber Fuel poor quality or incorrect Spark plug incorrect Overheating Piston slap: Cylinder/piston clearance excessive Cylinder, piston worn Connecting rod bent Piston pin, piston holes worn Valve noise: Valve clearance incorrect Valve spring broken or weak Camshaft bearing worn Other noise: Connecting rod small end clearance excessive Connecting rod big end clearance excessive Piston ring worn, broken or stuck Piston seizure, damage Cylinder head gasket leaking Exhaust pipe leaking at cylinder head connection Cran kshaft runout excessive Engine mounts loose Crankshaft bearing worn Camshaft chain tensioner trouble Camshaft chain, sprocket, guide worn Abnormal Drive Train Noise: Clutch noise: Weak or damaged damper Clutch housing/friction plate clearance excessive Clutch housing gear worn Transmission noise: Bearings worn Transmission gears worn or chipped Metal chips jammed in gear teeth Engine oil insufficient Drive chain noise: Drive chain adjusted improperly Chain worn Rear and/or engine sprocket worn Chain lubrication insufficient Rear wheel misaligned Abnormal Frame Noise: Front fork noise: Oil insufficient or too thin Spring weak or broken Rear shock absorber noise: Shock absorber damaged Disc brake noise: Pad installed incorrectly Pad surface glazed Disc warped Caliper trouble Other noise: Bracket, nut, bolt, etc. not properly mounted or tightened Oil Pressure Warning Light Goes On: Engine oil pump damaged Engine oil screen clogged Engine oil level too low Engine oil viscosity too low Camshaft bearings worn Crankshaft bearings worn Oil pressure switch damaged Wiring damaged Relief valve stuck open O-ring at the oil pipe in the crankcase damaged Exhaust Smokes Excessively: White smoke: Piston oil ring worn Cylinder worn Valve oil seal damaged Valve guide worn Engine oil level too high Black smoke: Air cleaner clogged Main jet too large or fallen off Starter plunger stuck open Fuel level in carburetor float bowl too high Brown smoke: Main jet too small Fuel level in carburetor float bowl too low Air cleaner duct loose Air cleaner poorly sealed or missing Handling and/or Stability Unsatisfactory: Handlebar hard to turn: Steering stem locknut too tight Bearing damaged Steering bearing lubrication inadequate Steering stem bent Tire air pressure too low Handlebar shakes or excessively vibrates: Tire worn Swing arm pivot bearing worn Rim warped, or not balanced Wheel bearing worn Handlebar mounting bolts loose Steering stem head bolt loose Handlebar pulls to one side: Frame bent Wheel misalignment Swing arm bent or twisted Steering maladjusted Front fork bent Right/left fork legs oil level unbalanced Shock absorption unsatisfactory: (Too hard) Front fork oil excessive Front fork oil viscosity too high Tire air pressure too high Front fork bent (Too soft) Front fork oil insufficient and/or leaking Front fork oil viscosity too low Front fork, rear shock absorber spring weak Rear shock absorber oil leaking Brake Doesn’t Hold: Air in the brake line Pad or disc worn Brake fluid leak Disc warped Contaminated pad Brake fluid deteriorated Primary or secondary cup damaged Master cylinder scratched inside Battery Discharged: Battery faulty (e.g., plates sulphated, shorted through sedimentation, electrolyte level too low) Battery leads making poor contact Load excessive (e.g., bulb of excessive wattage) Ignition switch trouble Alternator trouble Wiring faulty Regulator/Rectifier trouble Battery Overcharged: Regulator/Rectifier trouble |
Sida 1 av 1 | Alla tidsangivelser är UTC + 3 timmar [ Sommartid ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |