Aktuellt datum och tid: sön 05 apr 2020, 06:39





 Sida 1 av 1 [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Bränsletrycks problem inspruta scoter.
InläggPostat: ons 21 aug 2019, 19:17 
10 km/h
10 km/h

Blev medlem: ons 25 jul 2018, 12:23
Inlägg: 25
Fundering kring sugbränslepumpar till Aprilia Ditech och Peugeot looxor Tsdi!
Bränsletrycket när pumpen går ska upp till 8 bar. När pumpen stannar förmodar jag att den ska vara kvar på 8 bar. Inte störtdyker till 5 bar.
Är direktinsprut!
Har provtryckt bränsle pumpen o detta fenomen händer.

Här är en Google översättning hur systemet fungerar med bränslepump o luftkompressorn!

En elektrisk pump som styrs av ECU, matar bränsle till injektionsgrenröret. Bränslet matas sedan vid ett tryck på cirka 7,5 bar, begränsat och reglerat av en tryckregulator. Regulatorn slavs till kompressorens lufttryck för att kontinuerligt bibehålla ett differenstryck på 2,5 bar mellan luften (vid cirka 5 bar) och bränslet. Detta gör bränsletillförseln proportionell mot injektorns öppningstid. Pumpen fungerar i 3 sekunder när tändningen slås på för att trycksätta


Offline
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 1 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  

cron