Aktuellt datum och tid: fre 29 mar 2024, 14:47




 Sida 1 av 1 [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Moped dör efter start
InläggPostat: tis 16 apr 2019, 19:57 
0 km/h
0 km/h

Blev medlem: tis 16 apr 2019, 19:26
Inlägg: 1
Moped: Piaggio NRG power dd 45 2008

Hej allihopa,
Har i slutet av förra säsongen och i början av denna haft lite problem med att starta min moped. Det vanligaste scenariot är att moppen startar direkt med elstarten och varvar upp till rätt tomgångsvarv men dör sedan efter max 5 sekunder(oavsett om jag gasar eller inte, har testat båda). När jag efter den dött försökt starta den igen behöver jag hålla på och gnugga med elstarten mellan 2-3 min för att få igång den. Väl igång går moppen helt felfritt, misständer aldrig och går jämt och fint med full kraft. När motorn är varm har jag aldrig heller något problem med att starta igen. På senare tid har det varit rätt kallt (runt 0 grader) och då brukar det ta längre tid att starta den än om det är varmare ute. Samma fel med att den tänder och sedan dör förekommer dock vid varje start vid varmare temperaturer också. Mopeden är inte trimmad så vitt jag vet men vi bytte packningar på förgasaren ifjol då den läckte soppa. Vi misstänker att automatchoken kan ha något med det här att göra men vi är långt ifrån säkra på vår sak.
Skulle vara väldigt tacksam för snabb feedback :D

Med Vänlig Hälsning
Jack Ydehall


Offline
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 1 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till: