Aktuellt datum och tid: fre 29 mar 2024, 11:15




 Sida 1 av 1 [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Akut hjälp Kymco ZX fever
InläggPostat: tis 10 okt 2017, 14:28 
0 km/h
0 km/h

Blev medlem: tis 10 okt 2017, 14:26
Inlägg: 2
Hej, Jag har lite små problem med min Kymco ZX fever och skulle vilja ha en expert för just den modellen. Bor i Ängelholm och vill inte lämna in det på verkstad dels för kostandsskäl och har ingen förtroende för dem. Men jag är beredd att betala rimligt pris om problemet elimineras fullkomligt. Felet just ju är att den har nypit PGA felaktigt cylinder var monterat och skurits och att oljepumpen verkar defekt, innan cylinderbytet gjordes gick den perfekt men PGA fel avgasrör knäcktes mynningen på cylindret där man fäster avgasröret så satte jag en beg cylinder och nykolv och körde in i 50mil och sedan dess hade den upprepade gånger nypit och cylinder o kolven var helt kaputt innan jag satte på spkitternya cylinder o kolv, vevpartiet var helt utan glapp som tur det men ändå känns den som den vill nypa igen trots jag tagit av vevbulten på oljepumpen och kör 3% oljeblandat. Vad kan det felet beropå? Och ja den är trimmad med opluggad avgasrör och slätvariatorhylsa men cdiboxen vet jag inte om den är ostrypt men enl förra ägaren så gick den som bäst 65-70km/h. Det allt jag kan beskriva hoppas nån riktig kunnig kan hjälpa mig.


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Akut hjälp Kymco ZX fever
InläggPostat: tis 10 okt 2017, 21:50 
70 km/h
70 km/h
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 10 apr 2016, 12:34
Inlägg: 113
Ort: Göteborg
Hej. Har ingen sådan modell själv men tror att mer uppgifter kan underlätta;
Storlek på cylinder och förgasare?
Vänligen
R


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Akut hjälp Kymco ZX fever
InläggPostat: tis 10 okt 2017, 22:35 
0 km/h
0 km/h

Blev medlem: tis 10 okt 2017, 14:26
Inlägg: 2
det är en 40mm cylinder för 50cc och förgasaren är en vanlig standard kymco förgasare tror det är 16mm innre diameter och yttre för o-ringen 35mm, längd 64mm, 28mm i diameter för luftfiltret jämförde med en universal som är likadan. men har de två nåt betydelse egentligen?.
den går att köra tog som sagt av vevbulten till oljepumpen och täppte till myningarna så det inte ska komma skit in i vevhuset och starta och köra gör det men det som är problemet är att den känns den anstränger och att den ibland tappar ork ungfär som det nåt fel med förgasaren trots jag testat flertal inställningar på den. det var därför jag var mer ute efter en expert som bodde i närheten som kunde kommit och tittat på den.


Offline
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 3 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till: