Hade idag loss förgasaren och blåste rent alla munstycken. Och nu går den precis som den ska
Nu är dock tomgången runt 1000 rpm på tomgång och efter varmkörning mellan 3500-4000 rpm. Räcker det med att justera tomgångsskruven, eller är det för enkelt?
Dessutom en fråga om vakuum kram när jag lossade slangen från kran mot förgasare så rann det på med bensin, den ska väl stänga när inte motorn går?
Vet inte hur länge den varit så. Den har aldrig varit svårstartad varm eller kall. Är det skadligt för förgasaren att kranen inte stänger? Ska byta, handlar ju inte om många kronor. På denna 2 taktare satt kranen skruvad mot ramen och inte direkt i tanken som på 4 taktarna. Ska det vara så?
Dessutom så tänker jag kapa slangen från tanken till kranen och slänga på ett filter där, är det värt det? Borde det inte sitta ett filter redan på slangen från tanken?Har min moppe inget filter alls?