Det är lite underligt att medlemmarna här svarat på din fråga, framför allt på en lördag eftermiddag/kväll...
Jag kollade lite snabbt och hittade en länk som visar tämligen tydligt hur den typen av förgasare fungerar:
oversikt-cvk-aka-vacuumforgasare-t35.htmlPå detta forum till och med
Ett tips är att vid frågor gällande till exempel felsökning, få med så mycket information som möjligt. Bilder är mycket bra ibland, i ditt fall (som de flesta andra fall av felsökning etc) vore det mycket lättare att hjälpa till med både så mycket iformation som du känner att du kan ge samt även bilder, oavsett knapphändig eller mer komplett information.
Vad gäller de "standardlösningar" du funnit så är det oftast så att när för lite information finns med i felsökningsfrågan så är det som med all annan felsökning, dvs man börjar med de vanligaste "felen" och efter att de åtgärdats (om det behövs) kan man utesluta dessa och fortsätta med mer ingående hjälp. Ibland är det också även så att även om det är just membranet som är dåligt (även nya membran kan vara dåliga) så kan även ventiler, luftfilter, tändstift etc vara i behov av att justeras, rengöras eller bytas ut så visst är det bra att det finns gott om information om hur man själv kan åtgärda felen. Det är faktiskt så att det finns tämligen gott om information om hur man kan lösa de flesta fel som kan uppstå.
Sen tycker jag inte det är riktigt rättvist att jämföra en briggs & stratton med en kinatillverkad mopedmotor av flera anledningar, en gräsklippare går oftast inte så långt som en moped, den går inte lika fort och har egentligen inget alls gemensamt förutom att de är motorer. Carol Shelby ritade och tillverkade också motorer men inte heller de är väl ok att jämföra med
Nåväl, sarkasmen har gjort sitt.
Kinatillverkade GY6-baserade motorer har numer ett oförjänt dåligt rykte. Till en början så var det många fel på dem, som windows till exempel, men varefter tiden gick så har kinesmotorerna utvecklats och blivit bättre och nu är de riktigt ok. Det som krävs är naturligtvis underhåll av maskinerna och det gäller ju alla motorer, kinatillverkad, taiwantillverkad, koreatillverkad, svensktillverkad, tysk, jänk, fransk, spansk, italiensk, australiensk, rysk... ja, oavsett tillverkningsland helt enkelt. En del kräver mer omsorg och vanligtvis går det hand i hand med priset, billig att köpa = mer eller tätare serviceintervall, dyr att köpa = mindre eller glesare serviceintervall. Inte alltid men ofta är det så. Själv har jag lyckats bränna av 2600 eller om det var 2700 mil på ett år med en kinatillverkad moped jag köpte ny för 6000 kronor och det var en så kallad "andrageneration" av kinatillverkade scootermotorer, dvs servicepack 1 samt en del uppdateringar, dock ganska tidigt i kvalitets-skalan. Trimmad så in i helv..... Den krävde sitt underhåll men absolut prisvärt och vid bra skötsel även mycket pålitlig.
Du har bytt till nya membran skriver du, hur ser de ut? Har du ej möjlighet att lägga upp bild/er så jämför med bilderna i länken jag lade in ovan.
Ta gärna med info om hur insug, packningar, luftfilter etc ser ut samt eventuellt dubbelkolla så att trottelnålen sitter som den ska, om locket på förgasaren sluter tätt samt om bränsleslang, vakumslang etc sitter som det ska etc.
Om du redan löst problemet är det finemang, ändra då gärna i trådbeskrivningen och lägg till "LÖST" till exempel, men låt resten av innehållet vara kvar då det kan vara till nytta för andra även om svar finns på forumet, det tillför alltid något.
Lycka till