Nej ER6F är inte en scooter men principen är densamma för att konvertera din originallyktor i moppen som det jag gjort på min MC.
Enda kravet är att din moppe har ett batteri på minst 5 Ah (vilket de flesta scootrar har)
Äntligen var paketet från bilupplysningen här!
Demontera lampan samt dammskyddet från strålkastaren från MC´n
Klipp bort "gummimuffen" från skyddet på strålkastarinsatsen
Såga av originalhållaren till H7 (varför får du snart reda på)
OBS!
Gäller bara vid konvertering av H7
Har du H4 i moppen slipper du dettaKlipp även bort flatstiften och dra ut sladdarna från dammskyddet
Kontrollera på elektronikboxen vilken sladd som är + kabeln
Röda kabeln + i detta fall
Trä över den avkapade glödlampshållaren på sladden enligt bilden
Det medföljande dammskyddet passas in i originaldammskyddet
Nya flatstift monteras på kabeln
Montera ballasten/elektronikboxen på lämpligt ställe
Slå på lyset och kontrollera i originallamphållaren vilken kabel som är +
Röd/bruna kabeln i detta fall
Nu ser du vad den avkapade originallamphållaren har för uppgift!
Eftersom Xenonlampan har tunnare fläns än H7 lampan+hållaren behövs flänsen för att fjädern skall kunna hålla lampan på plats ordentligt!
Montera xenonlampan i strålkastarhuset koppla + (röda kabeln) kabel till + (röd/bruna kabeln) i originallamphållare
Passar på att byta posljuset också!
Dra lamphållaren rakt ut den sitter bara i gummit
I med den medföljande LED-lampan
Xenon - LED-lampa H7-Original på plats!
LED-lampan på lyser starkt och fint
Hel och halvljuset igång!
Helljuset - Xenon ljuset lyser snyggt!
Halvljuset - H7 original inte lika fint...
Original halvljus H7Xenon helljus H7Tyvärr ingen proffsfotograf
Måste upplevas live för att förstå skillnaden