Jeg går under aliaset Ryan Velvet, jeg er 19 og kjører en Baotian Rebel BT49QT-12, en moped jeg er meget glad i, men også en moped som krangler mer enn et gammelt ektepar. Jeg skrur ganske mye på denne mopeden, og det jeg alltid streber etter, er å få den til å accelerere bedre enn den gjør. Jeg er utdannet IT konsullent, og jobber for tiden å en skole. Jeg kommer opprinnelig fra Sverige, Töcksfors i Värmland for å være eksakt, men siden jeg flyttet til Norge ved 7-8 års alderen fikk jeg ikke med meg mye av skriftspråket. Trist nok er det derfor jeg skriver Norsk, men jeg vil alltid forbli en patriot.
Jeg kjøpte min moped brukt i sommeren 2010, mopeden er en '08
modell, og jeg angrer som en idiot på at jeg ikke kjøpte en ny siden jeg likevel måtte gi 7000,- for den opp mot den 10 000 som den koster ny. Kåpene var brukket og motoren gikk skikkelig rævva, men det var en firtakter, og jeg hadde ikke vært borte i de tidligere så det var spennende, og den gikk utrolig stille i forholde til de andre heromkring som er overtrimmet til tusen. Det første jeg gjorde var å ta den rosa kabelen, så den gikk bra nedover, men gikk bare i 25 til 30 oppover med det gamle speedometeret. Det neste jeg gjorde var å bytte dyse fra 0,75 til 0,85. Senere byttet jeg variatorvektene til 4 grams vekter, etter det byttet jeg forgasser to ganger, deretter valgte jeg å investere i et Doppler Freeflow luftfilter, og et Turbokit GMAX eksosrør. Mopeden hørtes rå ut, men bråket, og den gikk mye bedre enn før. Men den sluttet helt å gå etter den nådde 350 mil, og slik stod den over hele vintern.
Hva jeg enn gjorde ville den ikke starte, helt til jeg kom borti noen av HasSse sine videoer og guider på nettet, og vips gikk mopeden som ny igjen. For å feire dette byttet jeg speedometer til et Koso RX1, og lakkerte den svart.
Nå vurderer jeg å omlakkere den fordi noe av lakken falmer av, dessuten er den litt trist når den bare er svart og ikke har noen dekaler. Jeg har også planer om å bytte speilene da disse stiller seg hele tiden fordi styret rister som en svær vibrator når man kjører (Hvorfor gjør det det?!) noe jeg aldri har funnet ut hvorfor. Jeg må også fikse noen av brukkede kåpene, og rustbehandle rammen og eksosrøret. Vestlandet er ikke vennlig med kjøretøy, for mye salt på veien og i luften, for ikke å snakke om regn. Vil også omlakkere den, men er mektig usikker på hvilken farge jeg vil ha den i, den var rød før, og svart ble for trist. Lurer også på å få xenon lys i fronten på den, og ellers bytte ut alle lamper med LED istedenfor konvensjonelle glødelamper.
Det var det, om noen har noen innvendinger, tips eller triks er jeg alltid mottakelig for ny input
Kommer med Youtube film, og bilder senere når den er ren og fin