En 40-årig Stockholmare som tillbringat ett decennium med att arbeta som professionell rocksångare, mestadels i det stora landet i väster.
Utbildad fordonsmekaniker men omskolad till webbutvecklare.
Har en stor förkärlek till -60 -70-tals rock och tog mitt nick från ett av mina absoluta favoritband. Det var naturligtvis The Who som fick mig intresserad av Scooters. Har tidigare ägt en Vespa 125 Primavera -66 och en Harley-Davidson -67 Panhead Bobber. Har bara amerikanskt MC-kort och tills jag orkar/har råd att ta ett svenskt funkar det utmärkt att köra Baotian.
Köpte min Classic 2008, drog rosa kabeln och slängde i 5grams variatorvikter och hojen gick enligt mätaren 65 på plan mark och 70 nerför. Kollade runt lite och insåg att jag var extremt nöjd med att scootern gick så bra med så lite fix.
Förra hösten gav vevlagret upp och jag bara ställde den över vintern. Med tanke på att jag inte har nån form av garage eller seriös verkstadsutrustning för att göra några övergripande renoveringar började jag kolla runt vad det skulle kosta att fixa till motorn.
På köpenscooter här i Stockholm som är min närmsta verkstad skulle renoveringen kosta 3.500:- =( men.. han hade en helt nyrenoverad 63cc med massa extra godis stående som jag kunde få för samma pris om jag ville.. Why not liksom!
Sagt och gjort en timme senare rullade jag ut en hoj med ett tydligt mörkare ljud, extremt mycket bättre tryck i uppförsbackarna men.. inte en millimeter snabbare än 60 även utför. Då förgasare inte ingick i priset hade han slängt på min gamla risiga fugge och bytt till ett odefinierbart "större" huvudmunstycke och moppen gick ärligt talat som skit..
Jag skickade omedelbart efter Bikenets PD19J förgasare + en munstyckssats och en variatorviktsats från twostroke.
Efter lite tweekande (5.5 vikter och 95mm munstycke) gör hojen 63 på plan mark och 68 utför och med tanke på att den faktiskt bara fortsätter accelerera i uppförsbackarna är jag hyfsat nöjd..
Det sista "trimmet" jag ska göra den här säsongen är att skicka efter DrPulleys 5grams vikter och då hoppas jag kunna klippa de där sista 2 kilometrarna..