Aktuellt datum och tid: fre 29 mar 2024, 09:46




 Sida 1 av 1 [ 8 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Racing-presentation
InläggPostat: fre 03 jun 2011, 14:57 
VIP
VIP
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 maj 2011, 13:47
Inlägg: 67
Jahapp.
Jag e 46 år. Bor i Göteborg å jobbar i en egen verkstad sedan många år tillbaka med tävlingsfordon samt entusiastbilar.

E här på forumet för att få kunskap om det jag inte har,samt förhoppningsvis dela med mig av den jag har själv.

Jobbat på allt från Michelin till Setek(som e ett företag som utvecklat elektronik till bla Volvo) till ren racing i form av Russel Racing,RFS osv osv. Fungerat som pro mek inom formelsvängen under ett antal år,men sadlat av sedan många år tillbaka -varför jag öppnade eget.
I det varit med å utvecklat lite andra grejer när det kommer till elektronik.

Moppar...handlar primärt om min sambos moppe som hon använder som rent bruksfordon får man väl säga. Medför att jag försöker underhålla å sätta ihop det så det ser hyggligt original ut å låter hyggligt original.

Var precis å köpte en lite fräschare Sprint från -08 till henne,å den har jag skruvat lite i de sista dagarna som man kan läsa på annan plats på forat.
Nu e den iaf på 72cc å lite arbete återstår innan jag tycker den e helt färdig kan vi säga.


Själv åker jag antingen bil eller ännu hellre motorcykel till vardags. En gammal cosworth mercedes eller min yamaha FZR600R.

Eftersom motorer osv e mitt jobb så e MIN hobby att spela musik,eller rättare sagt halvtung rock. Lirar i ett coverband eller vad man skall kalla det där vi i första hand spelar ganska mkt omarrangerat just cover material. Ibland till den graden att det enda som återstår av orginalet e texten. :lol:
"Gigar" aktivt när tillfälle ges å då i första hand kring Gbg,men vi har för all del gjort en del spelningar uppe i centrala stockholm med.

Bild

Bild

Då kan det se ut sådär tex ;) . Vi e två gitarrister i bandet å jag å den andra killen delar lika på "ansvaret" av div solos å vad det nu kan vara,men så e vi ju åxå gamla gubbar så det där med att synas e inte det primära utan vi lägger mkt tonvikt på att få till "pumpet & gunget" i det vi spelar.


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Racing-presentation
InläggPostat: lör 04 jun 2011, 03:58 
VIP
VIP
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 maj 2011, 13:47
Inlägg: 67
I bandet lirar vi allt från papa roach till nationalteatern till evergray till free.... Mao e spännvidden jättestor
(En av killarna från det ursprungliga Evergray-Micke- e fö en av mina grannar å goda vänner)

Rötterna ligger dock som alltid i blues å ett offspin på hobbyn e att jag gärna bygger mina egna rörförstärkare från scratch.

Denna...e 2 kanalig..å detta e den "rena" kanalen...



Har fastnat lite i det med halvakustiska gitarrer pga deras enorma förmåga till sk feedback när man puttar in lite mer hälsosamma mängder gain...


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Racing-presentation
InläggPostat: lör 04 jun 2011, 04:05 
VIP
VIP
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 maj 2011, 13:47
Inlägg: 67
Ett exempel.




Det här gör vi tydligen såpass bra att folk från danmarks radio vill att vi kommer över å lirar.... :lol:

Sen....
Evergray var det. För de av er som inte e inne i metallscenen...Evergray e ett Gbgs band som sakta men säkert håller på å rutar ut sin plats på rock himlen.....



Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Racing-presentation
InläggPostat: lör 04 jun 2011, 04:09 
VIP
VIP
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 maj 2011, 13:47
Inlägg: 67
Sen....vi e från götelaborg.....å som så....
Nationalteatern.
Bara det att vi gjort heavy metal av det. Typ...sent 80s style....
Här e ett av orginalen iaf....



Tänk er detta nerstämt å med vråldistade gitarrer å trummor i halvtakt så får ni en ide i varje fall...


Garratta di ansjovis.....jojo....visst e det så. Dageby,Sillstryparn....kärt barn har många namn.. :shock: ;)


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Racing-presentation
InläggPostat: lör 04 jun 2011, 04:30 
VIP
VIP
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 maj 2011, 13:47
Inlägg: 67
å...jo.....vi har bland annat gjort heavy metal av det här med.......



(Å....Anders i Black Ingvars bor 100 meter upp i kvarteret....U do the math.... :lol: ...å jag lirar i sin tur ihop med ngr av pojkarna ifrån gamla Snowstorm-ifall nu någon av er e gammal nog att komma ihåg dem.? "Rosa lack å kromad list...av 59 års modell...")


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Racing-presentation
InläggPostat: lör 04 jun 2011, 05:01 
VIP
VIP
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 maj 2011, 13:47
Inlägg: 67
Fyller på....
Gossarna från köpenhamn e fan så mkt rocknroll att det ibland nästan blir overload... :lol:



Jo...vi gör denna med,å vi gör det bra...trust me.
Fö.
Vi kommer högst sannolikt göra ett gig på stenungsbaden i sommar-för de som nu vill höra oss live,för det e ett liveband vi e i 1a hand...

Meeeeen...vi lirar inte bara nordisk rock. Nope...down south works too..





(Med i mitt tycke världens bästa levande gitarrist. Mr Joe Bonamassa. Må vara att det e en cover av en ZZ top låt...fuck it,för den e hans i den här versionen...)


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Racing-presentation
InläggPostat: lör 04 jun 2011, 11:35 
Grundare
Grundare
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 31 okt 2010, 10:09
Inlägg: 2332
Ort: Luleå
Kanon du kan lira! :tummeupp:



_________________
Bild
Ställ inga frågor om felsökning i PM till moderatorerna!
Forumet är till för att lära ut till många.
Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Racing-presentation
InläggPostat: tis 28 jun 2011, 01:53 
VIP
VIP
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 maj 2011, 13:47
Inlägg: 67
Hittade av andra anledningar lite gamla foton på cossie merca projektet jag håller på med sedan länge.

Bild
Inconel e dyrt...men bra

Bild
Inte ens mätarhuset har lämnats ifred. Den lilla "ploppen" mellan h-mätare å varvräknare e fö en shiftlight. Lyser blått som satan varenda ggn det e dags att växla.

Bild
Turbon i sin tur...har hyggliga dimensioner. E eg ett experiment agg till en större båt.


Offline
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 8 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  

cron