Aktuellt datum och tid: fre 29 mar 2024, 14:35




 Sida 1 av 1 [ 10 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Ny gubbe här
InläggPostat: tis 02 jun 2015, 21:18 
10 km/h
10 km/h

Blev medlem: tis 02 jun 2015, 21:08
Inlägg: 24
Hej. Har en Vento Viper ganska ny, Den funkar bra upp till 50kmh (enligt mätaren) ..lättstartad och trevlig att köra ....trots att det är en Kina scooter ! 8)

Jag är alltså gubbe men behöver moppe för att ta mej från A till B...
Jag har jobbat en del med bilar så kan meka en del... byta lager och sånt. :)


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny gubbe här
InläggPostat: ons 03 jun 2015, 22:49 
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 09 sep 2011, 10:14
Inlägg: 1720
Ort: Stockholm
Välkommen!



_________________
Bild
Suzuki GSX-R 1000
Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny gubbe här
InläggPostat: tor 04 jun 2015, 23:52 
Grundare
Grundare
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 31 okt 2010, 10:09
Inlägg: 2332
Ort: Luleå
Välkommen!
Tror nog du inte är gubbe i detta gäng? ;)



_________________
Bild
Ställ inga frågor om felsökning i PM till moderatorerna!
Forumet är till för att lära ut till många.
Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny gubbe här
InläggPostat: tor 04 jun 2015, 23:57 
10 km/h
10 km/h

Blev medlem: tis 02 jun 2015, 21:08
Inlägg: 24
HasSse666 skrev:
Välkommen!
Tror nog du inte är gubbe i detta gäng? ;)


Jo jag är definitivt gubbe ... jag är pensionär! Men inte gubbig !

Idag visade mätaren 55 så det går åt rätt håll. :p


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny gubbe här
InläggPostat: tor 04 jun 2015, 23:59 
Grundare
Grundare
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 31 okt 2010, 10:09
Inlägg: 2332
Ort: Luleå
Okej du vinner MIN mätare står på exakt 50!
Men moppens mätare står på mycket högre än 55 :)



_________________
Bild
Ställ inga frågor om felsökning i PM till moderatorerna!
Forumet är till för att lära ut till många.
Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny gubbe här
InläggPostat: fre 05 jun 2015, 18:21 
VIP
VIP
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 06 maj 2015, 14:37
Inlägg: 61
Ort: SÖDERKÖPING
Tjenare och välkommen gubbe :)

Som sagt, det finns fler gubbar här och jag är en av dem.

Vad är det för mätare ni pratar om, hastighet eller ålder? ;) Både och antar jag...

Kör in den ordentligt och serva den med täta mellanrum i början så kommer den att gå fortare med tiden. Kommer ihåg min första kines, den gjorde 40Km/h första dagen och två veckor senare gjorde den uppåt 60 (enligt mopedens mätare) på samma sträcka.

Lycka till med din moped, är den ny så är det väl 3e eller 4e generationens kinesmoped gissar jag, de har blivit bättre med åren och underhåller man fordonet ordentligt håller de länge och väl.



_________________
PGO PMX SPORT/NAKED - PEUGEOT SPEEDFIGHT 2 - Peugeot Speedfight 100cc - DERBI GP1 (Piaggiomotorn...) - Kymco Agility 50 - Delmoped Sym Jet (?) - Zhongyu ZY50QT-7b - Lite enduro... "Crosscart" med 454 V8 ;) .
Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny gubbe här
InläggPostat: fre 05 jun 2015, 21:46 
10 km/h
10 km/h

Blev medlem: tis 02 jun 2015, 21:08
Inlägg: 24
FullGas skrev:
Tjenare och välkommen gubbe :)

Som sagt, det finns fler gubbar här och jag är en av dem.

Vad är det för mätare ni pratar om, hastighet eller ålder? ;) Både och antar jag...

Kör in den ordentligt och serva den med täta mellanrum i början så kommer den att gå fortare med tiden. Kommer ihåg min första kines, den gjorde 40Km/h första dagen och två veckor senare gjorde den uppåt 60 (enligt mopedens mätare) på samma sträcka.

Lycka till med din moped, är den ny så är det väl 3e eller 4e generationens kinesmoped gissar jag, de har blivit bättre med åren och underhåller man fordonet ordentligt håller de länge och väl.


Ja den är ny. Och jag ska byta olja snart. Jag brukar sköta om mina fordon. Jag cyklar mycket och servar cykeln med jämna mellanrum. Det ska rulla lätt !

Moppen köpte jag för att ta mej till bågskyttet bl.a. som jag också sysslar med och till min kolonilott..
Jag lurade först på klass2 moppe och köra på cykelbanorna men det blev en klass 1 till slut. :)


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny gubbe här
InläggPostat: fre 05 jun 2015, 22:36 
VIP
VIP
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 06 maj 2015, 14:37
Inlägg: 61
Ort: SÖDERKÖPING
Bra tänkt där, med klass 1 iställer för klass 2.... klass 2 på trottoarer förknippas gärna med marodörer som kör rally med rullator-tanter och andra huliganfasoner. Dessutom pumpar klass 1 på lite bättre.

Aha, bågskytte skriver du, kul! Det är ett av mina skytteintressen också, oftast är det en gammal och jävligt fin Yamaha YTDII med balanspinnar, sikte (fullbombad med andra ord) som gäller. Recurve vill säga och för de som inte vet vad det är så är det en "vanlig" båge, inte någon fuskis a la rambo etc ;)

Bågen och fiskespöt samt sovsäck ner i ryggsäcken så ligger jag ibland ute en vecka eller så, funkar skitbra att jaga med bägge.... "ehum".

Kul att höra fler som sköter om sina saker!

Kanske ses på någon skyttetävling någon gång? Sådant som märks.

Full Gas :gun: PS. Var i landet finns herr gunnart? DS.



_________________
PGO PMX SPORT/NAKED - PEUGEOT SPEEDFIGHT 2 - Peugeot Speedfight 100cc - DERBI GP1 (Piaggiomotorn...) - Kymco Agility 50 - Delmoped Sym Jet (?) - Zhongyu ZY50QT-7b - Lite enduro... "Crosscart" med 454 V8 ;) .
Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny gubbe här
InläggPostat: fre 05 jun 2015, 23:43 
10 km/h
10 km/h

Blev medlem: tis 02 jun 2015, 21:08
Inlägg: 24
FullGas skrev:
Bra tänkt där, med klass 1 iställer för klass 2.... klass 2 på trottoarer förknippas gärna med marodörer som kör rally med rullator-tanter och andra huliganfasoner. Dessutom pumpar klass 1 på lite bättre.

Aha, bågskytte skriver du, kul! Det är ett av mina skytteintressen också, oftast är det en gammal och jävligt fin Yamaha YTDII med balanspinnar, sikte (fullbombad med andra ord) som gäller. Recurve vill säga och för de som inte vet vad det är så är det en "vanlig" båge, inte någon fuskis a la rambo etc ;)

Bågen och fiskespöt samt sovsäck ner i ryggsäcken så ligger jag ibland ute en vecka eller så, funkar skitbra att jaga med bägge.... "ehum".

Kul att höra fler som sköter om sina saker!

Kanske ses på någon skyttetävling någon gång? Sådant som märks.

Full Gas :gun: PS. Var i landet finns herr gunnart? DS.


Hässelby. Från början är jag smålänning från Jönköping.

Jo jag skjuter både Compound och recurve.. har lite svårt att välja bara det ena. :D
Fiskar gör jag också. Har 4 kastspön ;)

Har nyligen genomgått en operation för jag hade stomipåse på magen men den är nu borttagen så man får sitta på toan som vanligt folk igen. Efter operationen så har det krånglat lite så jag nästan gått på knäna men nu har jag näsan över vattenytan igen.
Läkarna skar bort en halvmeter på tjocktarmen och 2dm på tunntarmen. De kan fixa folk nu för tiden. :tummeupp:


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny gubbe här
InläggPostat: lör 06 jun 2015, 01:27 
VIP
VIP

Blev medlem: ons 18 jul 2012, 03:32
Inlägg: 855
Ort: Värmdö
Välkommen. Jag är nog en av dom yngre medlemmarna detta forum fast jag är 28 år. Mina båda mopeder går i ca 65 KM/H på plan mark



_________________
Ägare till två Baotian City, Årsmodell 2012 och 2015 och en Peugeot speedfight 3 årsmodell 2012
Min äldre city börjar att bli lite skraltig efter 1900 mil
Jag har dyslexi så det kan bli en del stavfel så jag hoppas att ni har överseende med det
Offline
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 10 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till: