Aktuellt datum och tid: fre 29 mar 2024, 09:41




 Sida 1 av 1 [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Cellen - Baotian Classic klass2
InläggPostat: tis 31 jul 2012, 00:06 
10 km/h
10 km/h
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 29 jul 2012, 20:17
Inlägg: 22
Ort: Stockholm
Hej på er! Emigrerade hit efter att ha sökt mekhjälp i ett annat forum. Om mig då. Bor i Stockholm och har mindre än en månad kvar till 30-strecket. Bearbetar min 30-årskris med en moppe! :lol: Tanken när jag köpte den totalt nerkörda classicen var att jag skulle få meka lite och lära mig mer om motorer och tvåhjuliga fordon överlag. Samtidigt vill jag ha ett smidigt fortskaffningsmedel där jag rör mig (södermalm och nacka). Jag kan säga att bara efter att ha kört hem den från säljaren så var jag hooked! Jag kan tillägga att jag inte hade moppe när jag var 15 men nu när jag är fast så lär det bli fler med tiden, eller uppgraderingar snarare. :D

Bara under de första två veckorna med moppen har jag lärt mig otroligt mycket och det är otroligt hur stor kompetens NI (forumister) besitter. Ni är grymma!

Idag är första dagen som moppen har gått bra. Jag har felsökt, och löst, ett par små men helt avgörande problem för om moppen ens ska starta. Mekandet kommer fortsätta så länge det är väder iom att jag huserar på en taklös altan och drömmen vore att köra året runt. Får se om hojen håller för det, har redan nu besökt köpenscooters verkstad/butik i gröndal orimligt många gånger på så kort tid. Haha! :lol:

Det var lite om mig och mitt fordon.
Ha det!


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Cellen - Baotian Classic klass2
InläggPostat: tis 31 jul 2012, 11:10 
Administratör
Administratör
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 31 okt 2010, 17:59
Inlägg: 1392
Hej och välkommen hit.
Man kan få några gråa hårstrån av kinesmopparna, men en viss del av nöjet är att få felsöka och skruva :mrgreen:



_________________
Det är aldrig försent att ge upp..
63cc
Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Cellen - Baotian Classic klass2
InläggPostat: tis 31 jul 2012, 12:11 
10 km/h
10 km/h
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 29 jul 2012, 20:17
Inlägg: 22
Ort: Stockholm
Tack!
Ja, verkligen. Din supersköna signatur har slagit mig många gånger den gångna veckan :lol:


Offline
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 3 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  

cron