|
Aktuellt datum och tid: fre 29 mar 2024, 10:08
|
Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
|
Sida 1 av 1 [ 11 inlägg ] |
|
|
|
|
|
Författare |
Meddelande |
gegga
|
Inläggsrubrik: geggas´s bt49-12 - Trimmningshjälp Postat: tis 20 sep 2011, 01:58 |
0 km/h |
|
Blev medlem: mån 08 aug 2011, 20:01 Inlägg: 13 Ort: Gävle
|
tjo, jag har baotian bt49-12 har bytt till 80cc naraku cylinder kit,naraku sport kamaxel,2Extreme Kromat Insug, naraku cvk 18,5mm förgasare, koso turbin2 luftfilter, naraku racing cdi, malossi multivariator. naraku remskiva fram o bak,narakku spinkontrol. naraku tännsplote, iridium stift, stag6 koplingsskål, narakul avgasrör,Naraku - Vevhusventalation (Racing),Doppler - Insugsförstärkare (Boost Bottle) original topplock, såg att hasse hade ett topplock till 85cc vilket jag inte visste passade på denna cilynder. kommer insugspace(packning) göra nåt på posten 1 x Variatorrem [NARAKU V/S] - 729 [12 tum 139QMA] 1 x Fästgummi CDI-box - 37mm x 22mm 1 x Startmotor 139QMB/QMA BT11002 1 x Fläkthjul NARAKU [Racing] - karbon 1 x Fläktkåpa NARAKU karbon 1 x Insugsspacer NARAKU [Jet Flow ALU-CNC] - 139QMB/QMA den går bara typ 75-80, men det ska va långa sträcka innan den kommer i max fart. det som stör mig att en anna går 110 med 75cc som han drevat om.
funderar på vad jag ska ha för drev o om det är svårt o göra. fast jag kunde inget när jag började o nu har jag gjort allt det där. vad är det är för skyllnad på primär o sekundär drev? vilken är att föredra o kommer det hjälpa mycket? o sen såg jag att det finns o välja mellan två olika på twostroke 18/50 o 17/51men racing planet "Passar alla 50cc GY6 motorer. Ökningen med 10% baseras på originaldrevning 52/16 och 51/15 som 90% av alla kinesiska 4-taktsmodeller har." jag fattar inget av det, skulle uppskatta om nån kunde förklara för mig vad jag ska ha o vad som är bäst o vad som passar till min o vad jag får ut av det mm.. målet är slutligen o gå i 110 som han men sin 75cc snälla hjälp mig. tack för hjälpen i förväg
_________________ Baotian BT49qt12 naraku 80cc cylinder kit,sport kamaxel,cvk 18,5mm,racing cdi,remskiva fram o bak,spinkontrol,racing tännsplote,avgasrör,Vevhusventalation,racing rem,stag6 koplingsskål,2Extreme Kromat Insug,koso turbin2 luftfilter,malossi multivariator 7g
|
|
|
|
|
gegga
|
Inläggsrubrik: Re: geggas´s bt49-12 - Trimmningshjälp Postat: tis 20 sep 2011, 16:00 |
0 km/h |
|
Blev medlem: mån 08 aug 2011, 20:01 Inlägg: 13 Ort: Gävle
|
har 7g vikter som kom med malossi multivar o den tryckfjäder som kom med.. lite osäker på remen, men jag fick ny idag,naraku v/s eller vad det heter men även ett problem. moppen har börjat hacka.. o jag blir orolig för den gjorde det sist innan den dog. då var det tändspolen. men nu har jag narakus, tror jag, sport spole. o så ska jag byta start motor på den nu också. el starten har inte funkat sen jag köpte den. t.o.m. när jag skulle köra ut den från jula, där jag köpte den fick jag trycka på knappen i typ 1 min innan den gick igång.. lämna in den på garanti o dom sa att det var batteri, efter 3 batterier ska jag testa med ny start motor. hoppas det funkar. ps. speed store i gävle,valbo. som skulle fixa sånt på garanti suger fet jävla balle, dom värdlösa jävlarna. men jag hoppas att nån kan förklara för mig varför den hackar, den började igår.trodde att det kanske var pga regnet, koso turbin 2 luftfilter, kanske blivit blött.? se se om jag vet hur man lägger ut bilder.
_________________ Baotian BT49qt12 naraku 80cc cylinder kit,sport kamaxel,cvk 18,5mm,racing cdi,remskiva fram o bak,spinkontrol,racing tännsplote,avgasrör,Vevhusventalation,racing rem,stag6 koplingsskål,2Extreme Kromat Insug,koso turbin2 luftfilter,malossi multivariator 7g
|
|
|
|
|
gegga
|
Inläggsrubrik: Re: geggas´s bt49-12 - Trimmningshjälp Postat: tis 20 sep 2011, 16:03 |
0 km/h |
|
Blev medlem: mån 08 aug 2011, 20:01 Inlägg: 13 Ort: Gävle
|
varvtal har jag ingen koll på, vet inte hur man kollar sånt. men sen jag bytte till naraku rem skiva, framme går den snabbareo den kommer nästa ända upp på variatorn
_________________ Baotian BT49qt12 naraku 80cc cylinder kit,sport kamaxel,cvk 18,5mm,racing cdi,remskiva fram o bak,spinkontrol,racing tännsplote,avgasrör,Vevhusventalation,racing rem,stag6 koplingsskål,2Extreme Kromat Insug,koso turbin2 luftfilter,malossi multivariator 7g
|
|
|
|
|
gegga
|
Inläggsrubrik: Re: geggas´s bt49-12 - Trimmningshjälp Postat: ons 21 sep 2011, 23:36 |
0 km/h |
|
Blev medlem: mån 08 aug 2011, 20:01 Inlägg: 13 Ort: Gävle
|
är det nån som vet hur mycke man ska vrida på skruven på naraku cdi om jag ska flytta fram tändningen på den till mina grejer, dvs en 80cc cilinder. en kvart varv eller hel varv? kommer man märka skylnaden?
_________________ Baotian BT49qt12 naraku 80cc cylinder kit,sport kamaxel,cvk 18,5mm,racing cdi,remskiva fram o bak,spinkontrol,racing tännsplote,avgasrör,Vevhusventalation,racing rem,stag6 koplingsskål,2Extreme Kromat Insug,koso turbin2 luftfilter,malossi multivariator 7g
|
|
|
|
|
gegga
|
Inläggsrubrik: Re: geggas´s bt49-12 - Trimmningshjälp Postat: ons 21 sep 2011, 23:53 |
0 km/h |
|
Blev medlem: mån 08 aug 2011, 20:01 Inlägg: 13 Ort: Gävle
|
vet tyvär inte hur man lägger till bilder, annars hade ni fått se på mina utslitna vikter efter ba 2 mån. o lite annat på moppen
_________________ Baotian BT49qt12 naraku 80cc cylinder kit,sport kamaxel,cvk 18,5mm,racing cdi,remskiva fram o bak,spinkontrol,racing tännsplote,avgasrör,Vevhusventalation,racing rem,stag6 koplingsskål,2Extreme Kromat Insug,koso turbin2 luftfilter,malossi multivariator 7g
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sida 1 av 1 [ 11 inlägg ] |
|
|
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
|
|