Aktuellt datum och tid: fre 29 mar 2024, 10:25




 Sida 1 av 1 [ 11 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: geggas´s bt49-12 - Trimmningshjälp
InläggPostat: tis 20 sep 2011, 01:58 
0 km/h
0 km/h

Blev medlem: mån 08 aug 2011, 20:01
Inlägg: 13
Ort: Gävle
tjo, jag har baotian bt49-12
har bytt till 80cc naraku cylinder kit,naraku sport kamaxel,2Extreme Kromat Insug, naraku cvk 18,5mm förgasare, koso turbin2 luftfilter, naraku racing cdi, malossi multivariator. naraku remskiva fram o bak,narakku spinkontrol. naraku tännsplote, iridium stift, stag6 koplingsskål, narakul avgasrör,Naraku - Vevhusventalation (Racing),Doppler - Insugsförstärkare (Boost Bottle)
original topplock, såg att hasse hade ett topplock till 85cc vilket jag inte visste passade på denna cilynder.
kommer insugspace(packning) göra nåt
på posten
1 x Variatorrem [NARAKU V/S] - 729 [12 tum 139QMA]
1 x Fästgummi CDI-box - 37mm x 22mm
1 x Startmotor 139QMB/QMA BT11002
1 x Fläkthjul NARAKU [Racing] - karbon
1 x Fläktkåpa NARAKU karbon
1 x Insugsspacer NARAKU [Jet Flow ALU-CNC] - 139QMB/QMA
den går bara typ 75-80, men det ska va långa sträcka innan den kommer i max fart.
det som stör mig att en anna går 110 med 75cc som han drevat om.

funderar på vad jag ska ha för drev o om det är svårt o göra. fast jag kunde inget när jag började o nu har jag gjort allt det där.
vad är det är för skyllnad på primär o sekundär drev? vilken är att föredra o kommer det hjälpa mycket? o sen såg jag att det finns o välja mellan två olika på twostroke 18/50 o 17/51men racing planet "Passar alla 50cc GY6 motorer. Ökningen med 10% baseras på originaldrevning 52/16 och 51/15 som 90% av alla kinesiska 4-taktsmodeller har."
jag fattar inget av det, skulle uppskatta om nån kunde förklara för mig vad jag ska ha o vad som är bäst o vad som passar till min o vad jag får ut av det mm..
målet är slutligen o gå i 110 som han men sin 75cc
snälla hjälp mig.
tack för hjälpen i förväg



_________________
Baotian BT49qt12 naraku 80cc cylinder kit,sport kamaxel,cvk 18,5mm,racing cdi,remskiva fram o bak,spinkontrol,racing tännsplote,avgasrör,Vevhusventalation,racing rem,stag6 koplingsskål,2Extreme Kromat Insug,koso turbin2 luftfilter,malossi multivariator 7g
Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: geggas´s bt49-12 - Trimmningshjälp
InläggPostat: tis 20 sep 2011, 09:20 
Grundare
Grundare
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 31 okt 2010, 10:09
Inlägg: 2332
Ort: Luleå
Intressant projekt :tummeupp:
Läs mer om drevning här
guide-scooterdrevning-byte-slutvaxel-baotian-t30.html PS
Släng upp några bilder oxå! :camera:



_________________
Bild
Ställ inga frågor om felsökning i PM till moderatorerna!
Forumet är till för att lära ut till många.
Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: geggas´s bt49-12 - Trimmningshjälp
InläggPostat: tis 20 sep 2011, 09:51 
Administratör
Administratör
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 31 okt 2010, 17:59
Inlägg: 1392
Om du inte får upp den i mer fart förräns efter en lång sträcka är det nåt som är konstigt och blir antagligen värre med en annan utväxling.. Vad har du för vikter, varvtal under acc och toppfartsvarv?
Har du kollat att den orkar trycka upp remmen hela vägen på variatorn? Original tryckfjäder? Är remmen "slut"?



_________________
Det är aldrig försent att ge upp..
63cc
Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: geggas´s bt49-12 - Trimmningshjälp
InläggPostat: tis 20 sep 2011, 16:00 
0 km/h
0 km/h

Blev medlem: mån 08 aug 2011, 20:01
Inlägg: 13
Ort: Gävle
har 7g vikter som kom med malossi multivar o den tryckfjäder som kom med.. lite osäker på remen, men jag fick ny idag,naraku v/s eller vad det heter men även ett problem. moppen har börjat hacka.. o jag blir orolig för den gjorde det sist innan den dog. då var det tändspolen. men nu har jag narakus, tror jag, sport spole. o så ska jag byta start motor på den nu också. el starten har inte funkat sen jag köpte den. t.o.m. när jag skulle köra ut den från jula, där jag köpte den fick jag trycka på knappen i typ 1 min innan den gick igång.. lämna in den på garanti o dom sa att det var batteri, efter 3 batterier ska jag testa med ny start motor. hoppas det funkar. ps. speed store i gävle,valbo. som skulle fixa sånt på garanti suger fet jävla balle, dom värdlösa jävlarna.
men jag hoppas att nån kan förklara för mig varför den hackar, den började igår.trodde att det kanske var pga regnet, koso turbin 2 luftfilter, kanske blivit blött.?
se se om jag vet hur man lägger ut bilder.



_________________
Baotian BT49qt12 naraku 80cc cylinder kit,sport kamaxel,cvk 18,5mm,racing cdi,remskiva fram o bak,spinkontrol,racing tännsplote,avgasrör,Vevhusventalation,racing rem,stag6 koplingsskål,2Extreme Kromat Insug,koso turbin2 luftfilter,malossi multivariator 7g
Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: geggas´s bt49-12 - Trimmningshjälp
InläggPostat: tis 20 sep 2011, 16:03 
0 km/h
0 km/h

Blev medlem: mån 08 aug 2011, 20:01
Inlägg: 13
Ort: Gävle
varvtal har jag ingen koll på, vet inte hur man kollar sånt. men sen jag bytte till naraku rem skiva, framme går den snabbareo den kommer nästa ända upp på variatorn



_________________
Baotian BT49qt12 naraku 80cc cylinder kit,sport kamaxel,cvk 18,5mm,racing cdi,remskiva fram o bak,spinkontrol,racing tännsplote,avgasrör,Vevhusventalation,racing rem,stag6 koplingsskål,2Extreme Kromat Insug,koso turbin2 luftfilter,malossi multivariator 7g
Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: geggas´s bt49-12 - Trimmningshjälp
InläggPostat: tis 20 sep 2011, 21:30 
Administratör
Administratör
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 31 okt 2010, 17:59
Inlägg: 1392
Sportfilter och regn är ofta ingen bra kombo.. :mrgreen:

Ok, kör själva med Polini Speed Control på vår trimmade och med 5g vikter varvar den rätt bra och gör lätt över 80 på mätaren med rätt förare. När jag kör den får jag upp den i 70 utan problem, sen segar den vidare och har jag tur så når nålen nästan 80.. Viktskillnad på runt 25 kilo, till min nackdel :oops:



_________________
Det är aldrig försent att ge upp..
63cc
Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: geggas´s bt49-12 - Trimmningshjälp
InläggPostat: ons 21 sep 2011, 12:43 
100 km/h
100 km/h
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 12 nov 2010, 13:04
Inlägg: 266
Du kanske behöver justera din variator lite för bättre acc? När jag körde med 72cc på min sprint var jag uppe i 60-65 på några sekunder, du bör kunna få rätt bra acc & toppfart med din setup tycker man!


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: geggas´s bt49-12 - Trimmningshjälp
InläggPostat: ons 21 sep 2011, 23:36 
0 km/h
0 km/h

Blev medlem: mån 08 aug 2011, 20:01
Inlägg: 13
Ort: Gävle
är det nån som vet hur mycke man ska vrida på skruven på naraku cdi om jag ska flytta fram tändningen på den till mina grejer, dvs en 80cc cilinder. en kvart varv eller hel varv? kommer man märka skylnaden?



_________________
Baotian BT49qt12 naraku 80cc cylinder kit,sport kamaxel,cvk 18,5mm,racing cdi,remskiva fram o bak,spinkontrol,racing tännsplote,avgasrör,Vevhusventalation,racing rem,stag6 koplingsskål,2Extreme Kromat Insug,koso turbin2 luftfilter,malossi multivariator 7g
Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: geggas´s bt49-12 - Trimmningshjälp
InläggPostat: ons 21 sep 2011, 23:53 
0 km/h
0 km/h

Blev medlem: mån 08 aug 2011, 20:01
Inlägg: 13
Ort: Gävle
vet tyvär inte hur man lägger till bilder, annars hade ni fått se på mina utslitna vikter efter ba 2 mån. o lite annat på moppen



_________________
Baotian BT49qt12 naraku 80cc cylinder kit,sport kamaxel,cvk 18,5mm,racing cdi,remskiva fram o bak,spinkontrol,racing tännsplote,avgasrör,Vevhusventalation,racing rem,stag6 koplingsskål,2Extreme Kromat Insug,koso turbin2 luftfilter,malossi multivariator 7g
Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: geggas´s bt49-12 - Trimmningshjälp
InläggPostat: tor 22 sep 2011, 00:49 
Grundare
Grundare
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 31 okt 2010, 10:09
Inlägg: 2332
Ort: Luleå
Länk: Ladda upp bilder i ditt inlägg



_________________
Bild
Ställ inga frågor om felsökning i PM till moderatorerna!
Forumet är till för att lära ut till många.
Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: geggas´s bt49-12 - Trimmningshjälp
InläggPostat: ons 28 sep 2011, 03:59 
VIP
VIP
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 maj 2011, 13:47
Inlägg: 67
1/ Du kommer ha svårt att handla dig ut ur sitsen du beskriver. Läs tex min tråd om 72 kubikarn,där står vad du behöver hantera.

2/ Det med given mätarfart,vilket jag antar e det som avses,med dessa mopparna kan du ta med en hel säck salt.


Offline
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 11 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till: