Aktuellt datum och tid: tis 11 dec 2018, 19:27

Sida 1 av 1 [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Scooter dör efter kort stund
InläggPostat: mån 21 maj 2018, 12:10 
0 km/h
0 km/h

Hej forumet!

Jag har en Piaggio Vespa ET2 (2-takt och årsmodell 2000).

Jag körde som vanligt till jobbet för några dagar sedan (ca. 2 mil T/R) - inga problem då.

Dagen efteråt så startade jag och kom ca. 75 meter innan scootern bara lade av (precis som bensinen tog slut). Försökte el-starta och kicka igång men det fungerade inte.

På eftermiddagen så köpte jag ett nytt tändstift och bytte det. Startade och den gick igång direkt, perfekt tänkte jag och började skruva ihop kåpan som täcker tändstiftet, men, glädjen var kortvarig, det tog ca. 1 minut så dog den tyvärr igen. Jag tog loss tändstiftet och tittade på det och det såg ju ganska fräscht ut. Försökte igen att el-starta och kicka med det hjälpte inte. Några timmar senare så provade jag igen och då gick den igång direkt men den dog efter någon minut igen och så håller det på nu, dvs. att felet är ganska så konstant och det tar bara en kort stund innan den lägger av. Uppenbarligen är det ju inte tändstiftet i alla fall.

Bensin och olja och fullt laddat batteri har jag i den.

Kan någon tipsa om vad och hur jag kan testa och gå vidare med detta? Verkstaden jag brukar lämna in till är fullbelagda nu (under högsäsongen) och ett tag fram över så kan jag fixa detta själv så vore det toppen.

Tack på förhand!

Inläggsrubrik: Re: Scooter dör efter kort stund
InläggPostat: ons 23 maj 2018, 01:27 
0 km/h
0 km/h

Hej.
Låter som förgasaren eller tillförseln till förgasaren. Rengör förgasaren o kolla slangar, kran.
Mvh Glenn

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 2 inlägg ]