Aktuellt datum och tid: sön 21 okt 2018, 16:02





 Sida 1 av 1 [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Qingqi 125 - Hög kompression efter cylinderbyte
InläggPostat: mån 04 aug 2014, 20:02 
0 km/h
0 km/h

Blev medlem: sön 14 jul 2013, 19:18
Inlägg: 2
Tjena allihop! Har problemas med min scooter. Har bytt cylinder på den till 150 cc eftersom gamla var sopslut.
Tänkte att man kan väl få lite mer fart i skiten så det inhandlades en 150 cc istället.
Meckat på allt kolv sitter rätt ringar m.m.

Men jag har komp i motorn som en gammal 500a 2 takts cross. Startmotorn är det bara glömma och starta med för den orkar inte och håller på att brinna upp :cry: kickdrevet är paj nu för all komp :evil:
Vafan har jag missat när jag satte ihop den? Satte på tjockare cylinderfotspackning med den blev liiite bättre bara
Finns nån komp pys typ som jag missat på kammen eller överfallet? Eller ska jag bara stoppa ner en trasa i tanken och tända på och glömma skrotet? Mvh qingqi 125 snart redo för skroten


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Qingqi 125
InläggPostat: tis 05 aug 2014, 09:44 
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 09 sep 2011, 10:14
Inlägg: 1574
Ort: Stockholm
Det verkar skumt att det skulle bli så mycket komp av cylinderbytet...
Försvinner "kompet" om du lossar tändstiftet och vrider runt motorn för hand med svänghjulet?



_________________
Bild
Suzuki GSX-R 750
Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Qingqi 125
InläggPostat: tor 07 aug 2014, 23:48 
0 km/h
0 km/h

Blev medlem: sön 14 jul 2013, 19:18
Inlägg: 2
Skruvar jag ur stiftet så försvinner kompet. Riktigt skumt är det, och det är ju inte lite komp
heller. Står jag på kicken så åker den knappt ner då väger jag ändå 90kg :? .är det kanske att tändningen
står käpprätt åt h...e? Har provat alla metoder med kam och kedja fram och tillbaka. Är inte direkt så det stämmer med svänghjul och märkning på kammen.


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Qingqi 125 - Hög kompression efter cylinderbyte
InläggPostat: fre 08 aug 2014, 09:55 
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 09 sep 2011, 10:14
Inlägg: 1574
Ort: Stockholm
Det är inte tändningen! Den påverkar inte kompressionen.
Om kammen är käpprätt åt hel**te så lär kolven slå i ventilerna och det känner du när du vrider runt svänghjulet.
Är det trögt att vrida runt motorn med svänghjulet när stiftet är borttaget?

Har du bara bytt cylinder, inget annat och var köpte du cylindern?
Jag har aldrig tidigare hört att kompen skull bli så överjävlig bara för att man gått upp 25cc i cylinderstorlek...

Du får nog montera några extra cylinderfotspackningar för att få ner kompen om du inte hittar någon annan orsak.



_________________
Bild
Suzuki GSX-R 750
Offline
 Profil  
 


Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 4 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till: