Aktuellt datum och tid: fre 29 mar 2024, 13:31




 Sida 1 av 1 [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Elschema sökes
InläggPostat: fre 15 jun 2012, 12:41 
10 km/h
10 km/h
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 12 nov 2010, 16:12
Inlägg: 20
Ort: Värmland
Har en vän som jag har lovat att försöka fixa elfel på en sån här http://www.benzhougroup.com/YY150T-B.html. Har sökt på internet men hittar inget. Någon som har en aning om var man kan få tag på det? :funderar:



_________________
Baotian Sport -05
Big Bore XL 72 cc
Högeffektständspole
Trim CDI
Polini Speedcontrol 6g
Naraku Racekoppling
Gul tryckfjäder
Röda kopplingsfjädrar
Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Elschema sökes
InläggPostat: fre 15 jun 2012, 23:59 
Moderator
Moderator

Blev medlem: tis 20 mar 2012, 00:18
Inlägg: 575
Är det den där zoomern med en gy6-150cc motorn du menar?
I sådana fall tror jag du kan utgå ifrån att den har ett standard gy6-150 kabelstam, kineserna gillar massproduktion och gör sällan avsteg från något deras kopiator är inställd på!(mer en designen då)

Finns den modellen i Sverige?
Fett Ful/Cool om man skippar bakre sadeln!
(jaja jag gillar Zoomer!)



_________________
Bild
För personlig service på plats skicka ett mejl så gör vi upp om tid plats och pris!
Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Elschema sökes
InläggPostat: mån 25 jun 2012, 03:26 
10 km/h
10 km/h
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 12 nov 2010, 16:12
Inlägg: 20
Ort: Värmland
Jo det är den. Ok då ska jag kolla efter ett sånt. I mitt tycke så halkar den över lite mer åt ful hållet ;) Den är dessutom obehagligt smalt byggd samtidigt som man sitter obehagligt högt på den. Har kört den flera ggr och visst man vänjer sig :bike1: Jag vet inte riktigt i vilken utsträckning den finns i Sverige, min kompis fick den av sin svärfar för ett par år sen. Den kan mycket väl tänkas säljas så fort elproblemet är fixat så slå till och bli ägare till Sveriges fulaste/coolaste 150 cc. Tror att den bara har gått runt 100 mil så det är ett fynd.Tackar så mycket för svaret och hoppas på att det är så lätt denna gång.



_________________
Baotian Sport -05
Big Bore XL 72 cc
Högeffektständspole
Trim CDI
Polini Speedcontrol 6g
Naraku Racekoppling
Gul tryckfjäder
Röda kopplingsfjädrar
Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Elschema sökes
InläggPostat: tis 26 jun 2012, 00:26 
Moderator
Moderator

Blev medlem: tis 20 mar 2012, 00:18
Inlägg: 575
jma99 skrev:
Jo det är den. Ok då ska jag kolla efter ett sånt. I mitt tycke så halkar den över lite mer åt ful hållet ;) Den är dessutom obehagligt smalt byggd samtidigt som man sitter obehagligt högt på den. Har kört den flera ggr och visst man vänjer sig :bike1: Jag vet inte riktigt i vilken utsträckning den finns i Sverige, min kompis fick den av sin svärfar för ett par år sen. Den kan mycket väl tänkas säljas så fort elproblemet är fixat så slå till och bli ägare till Sveriges fulaste/coolaste 150 cc. Tror att den bara har gått runt 100 mil så det är ett fynd.Tackar så mycket för svaret och hoppas på att det är så lätt denna gång.


Det du säger får en storstads bo att nästan få resning, hög=bra sikt i trafiken smal=man kommer mellan köande bilar!
Ful tja smaken är delad!
Men skulle jag vara kund, hade jag nog föredragit den icke startande!(med pris där efter då!)



_________________
Bild
För personlig service på plats skicka ett mejl så gör vi upp om tid plats och pris!
Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Elschema sökes
InläggPostat: tis 26 jun 2012, 00:49 
10 km/h
10 km/h
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 12 nov 2010, 16:12
Inlägg: 20
Ort: Värmland
Hehe om det gick att köpa den som den står hade jag gjort det ;) Nej tyvärr är min kompis i behov av pengar och vill ha ut så mycket som möjligt och det är därför jag lovat att hjälpa honom. Måste säga att den är ganska rapp, toppar inte mer än ca 85-90 km/h men det går ganska fort dit. Har för mig att min kompis sagt att den kinesiska armén använder just den modellen och den är väldigt stadigt byggd för att vara kines. Jo men den är ful men ful så den blir cool :rockparty: Kan dock säga att om jag köpte den så blev sadlarna utbytta fort. Över 15-20 min färd så ser man ut som Zeb Machan när man kliver av :cry:



_________________
Baotian Sport -05
Big Bore XL 72 cc
Högeffektständspole
Trim CDI
Polini Speedcontrol 6g
Naraku Racekoppling
Gul tryckfjäder
Röda kopplingsfjädrar
Offline
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 5 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till: