Aktuellt datum och tid: mån 15 okt 2018, 23:44





 Sida 1 av 1 [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Viarelli GT1 / Klass 2
InläggPostat: ons 11 jul 2018, 15:07 
0 km/h
0 km/h

Blev medlem: ons 11 jul 2018, 14:45
Inlägg: 3
Har en Viarelli GT 1 från 2015. Mopeden har nu gått 47 mil. Har följande problem.

Servade mopeden efter 40 mil, rengöring av luftfilter, oiljebyte osv. Öppnade och inspekterade även remmen. Fanns som väntat en sensor till CDI-boxen samt en kabel som gick ut på ovansidan.

Efter servicen hade något hänt och nu gick moped typ 50 kmh. Kört några dagar men nu har den börjat strula och hacka.

Man startar och kör i väg som vanligt och den går fint och fort. Sedan hostar den till och slutar dra, motorn går ned i varv men stannar inte. Efter att man bromsat in så kan man gasa och köra igen. Ibland går den upp i fart men ibland "hoppar" den ur och stryps till tomgång med motorbroms som följd.

Funderar på om det är dålig bränsletillförsel, igensatt luftrenare, vilken nyss är rengjord och inoljat. Ett annat alternativ skulle ju kunna vara att CDI-boxen tagit skada eller att jag har en kabel som klämts.

Vad tror ni som har erfarenhet av dessa kineser.


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Viarelli GT1 / Klass 2
InläggPostat: lör 14 jul 2018, 11:30 
0 km/h
0 km/h

Blev medlem: tor 26 maj 2016, 18:11
Inlägg: 7
Hej.
Gjorde Du servicen själv eller hos en auktoriserad verkstad? I fall nr 2 så tycker jag att Du ska åka tillbaka med den till verkstaden då problemet uppstått efter service.
Annars låter det som att det är pulskännaren (sensorn) till CDI.n som spökar. Öppna och kolla så den sitter som den ska eller kolla om Du ev har klämt sönder kabeln.
Du kan också följa kabeln och se om den ev är delad med en kabelsko någonstans och att det är där som det glappar.. Men de kan också vara nåt helt annat, men börja där iaf..
Lycka till!
//Glenn


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Viarelli GT1 / Klass 2
InläggPostat: lör 14 jul 2018, 11:58 
0 km/h
0 km/h

Blev medlem: ons 11 jul 2018, 14:45
Inlägg: 3
OK. Nä, det är en begagnad moped som jag köpt men den var så lite körd att någon service inte blivit gjord. Servade den själv med andra ord och några garantier finns inte längre. Lutar mot att jag håller med dig om att det är kabeln från givaren i variatorkåpan som ställer till det för CDI-boxen. Nu går den lite oförklarligt lite bättre men "felet" uppträder lite då och då de senaste milen.


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Viarelli GT1 / Klass 2
InläggPostat: ons 25 jul 2018, 00:55 
VIP
VIP
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 18 jul 2012, 03:32
Inlägg: 764
Ort: Värmdö
Öppna variatorkåpan och se så inte kabeln är av för det har hänt mig och då hade jag ett liknade problem med min baotian



_________________
Ägare till en Baotian City, Årsmodell 2012 och en peugeot speedfight 3 årsmodell 2011 inköpt ny 2012

Jag har dyslexi så det kan bli en del stavfel så jag hoppas att ni har överseende med det
Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Viarelli GT1 / Klass 2
InläggPostat: ons 25 jul 2018, 01:03 
0 km/h
0 km/h

Blev medlem: ons 11 jul 2018, 14:45
Inlägg: 3
Bra förslag, har tänkt tanken. I vart fall har problemet avtagit och den rullar bra nu.


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Viarelli GT1 / Klass 2
InläggPostat: tis 31 jul 2018, 00:53 
VIP
VIP
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 18 jul 2012, 03:32
Inlägg: 764
Ort: Värmdö
Då är det ju bara att puttra vidare utan problem



_________________
Ägare till en Baotian City, Årsmodell 2012 och en peugeot speedfight 3 årsmodell 2011 inköpt ny 2012

Jag har dyslexi så det kan bli en del stavfel så jag hoppas att ni har överseende med det
Offline
 Profil  
 


Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 6 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  

cron