Aktuellt datum och tid: ons 17 jul 2019, 19:03

Sida 1 av 1 [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Startar på kick-ej med elstart
InläggPostat: fre 03 feb 2017, 15:28 
0 km/h
0 km/h

Moped: TMS S3 2010 (baotian comfort)
Motor GY6 QMA139 fyrtakt

Hej. Mopeden startar utan problem med kicken, men med startmotorn så får man stå och gnugga i det evinnerliga utan att den vill tända. Ibland så kan den efter visst gnuggande med startmotorn gå igång, men oftast så är den ovillig när man kör startmotorn. Har gjort rätt så mycket felsökning av vanligt snitt: kollat att det är gnista, att den får bensin, har ställt och dubbelkollat ventilerna. Har även kollat automatchoken och den verkar fungera,(att nålen åker utåt vid påläggning av 12v). Mopeden går i övrigt väldigt bra, är otrimmad 25km moped.

Hade tänkt att montera av förgasaren och försöka rengöra den, men tycker att det är så kufiskt fenomen detta att den går igång utan tvekan på första sparken med kicken, men med elstarten så är det tji. Är det någon av er som har samma erfarenhet eller har något tips vad det kan vara?

Inläggsrubrik: Re: Startar på kick-ej med elstart
InläggPostat: fre 03 feb 2017, 21:20 
10 km/h
10 km/h

Hej, förmodligen kommer någon att posta ett mera tekniskt inlägg vad problemet kan vara med din moped, jag har ett liknande problem med min Zhongyu (Baotian Classic), vid minusgrader startar inte heller min moped på elstarten den tänder inte ens, men som på din är det kicken som gäller, jag har börjat ställt ner den i förrådet där det är plusgrader och när jag skall ut och åka så startar den direkt på elstarten, jag har inte funderat på vad problemet kan vara för jag har en is och snöfri moped.
Ha det

InläggPostat: fre 03 feb 2017, 22:04 
0 km/h
0 km/h

Ja, låter ju som att det är stort sett samma fenomen för dig också. Dock för mig verkar det inte spela någon roll om mopeden är nedkyld eller rumsvarm, den reagerar likadant ändå. Tack för inputen ändå, är värdefullt att få veta om det är fler också med samma problem.

InläggPostat: lör 04 feb 2017, 11:44 
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Om den har gnista när du kör med startmotorn så skulle jag kolla förslaget i denna tråd: http://scooterdoctors.egetforum.se/tms-sprint-bt49qt-12-startar-ej-med-elstart-kall-t2390.html

InläggPostat: lör 04 feb 2017, 18:34 
0 km/h
0 km/h

Tack wilds. Ska kolla upp det där.

InläggPostat: tis 23 apr 2019, 16:56 
0 km/h
0 km/h

Ser det är en lite åldrande tråd men är nyfiken på om trådskaparen fick nån lösning på vad det berodde på ?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 6 inlägg ]