Aktuellt datum och tid: mån 22 okt 2018, 09:21





 Sida 1 av 1 [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Ny Yiying Yy150qt-10 säljs av Salles import för 8000kr
InläggPostat: ons 13 aug 2014, 17:17 
0 km/h
0 km/h

Blev medlem: ons 13 aug 2014, 17:04
Inlägg: 1
Hej, jag är på jakt efter en billig scooter som gör typ hundra knyck.
Det är alltså inte aktuellt med en 50cc och och jag hittade denna på Salles import.

Bild
http://salles.se/produkt/yiying-150-cc/
Är det någon som har erfarenhet av dessa och Salles?
Jag vet att man får vad man betalar för och därför tänkte jag kolla med er som inte bara per automatik rapar upp att köpa en japansk istället, ni verkar ju handskas med kinesiska scooter.
All info uppskattas, men också tips på prisvärda skotrar.


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny Yiying Yy150qt-10 säljs av Salles import för 8000kr
InläggPostat: tor 09 okt 2014, 14:17 
0 km/h
0 km/h

Blev medlem: tor 09 okt 2014, 13:48
Inlägg: 1
Hej! Jag har ingen erfarenhet av Salles men jag äger en Yiying 150cc 2010 års modell. Jag köpte den begagnad för 6000 kronor när den gått 400 mil. Den är mycket välvårdad och går mycket bra. Toppar drygt 100 enligt hastighetsmätaren och marschar 80-90 utan problem. Jag hade även för några år sedan en Qingqi 125:a årsmodell 2005, i princip samma scooter, som jag körde nästan 800 mil med under ett par år. På den portade jag toppen lite grann och växlade upp variatorn så att den marschade 90 utan ansträngning. Bensinförbrukning på både den och den jag har nu ligger på 0,31-0,32 liter per mil. 150-kubikaren verkar redan från början ha ungefär de fartresurser jag fick på 125:an genom att vässa den lite. Vi har dessutom haft en Qingqi och en Baotian moppe i familjen som körts drygt 600 respektive drygt 800 mil. Totalt blir det mer än 2000 mil med Kina-fordon. Summan av allt detta då: En ny Yiying för 8000 är säkert okey men en begagnad Yiying, Baotian, Qingqi eller liknande på Blocket, med några hundra mil på mätaren och 4 - 6000 kronor i pris kan också vara bra. Förutsättningen är att man är beredd att skruva lite själv för det kan behövas ibland. Oljebyte, ventiljustering och koll på variatorremmen samt batteriet brukar vara det viktigaste. Utöver det har jag bara behövt byta ett blinkersrelä och ett gummimembran i förgasaren (på en moppe) vad jag minns nu. Hoppas det kan vara till vägledning för någon! :)


Offline
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 2 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till: