Aktuellt datum och tid: fre 29 mar 2024, 15:24




 Sida 1 av 1 [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Drivrem baotian classic
InläggPostat: fre 15 apr 2011, 23:36 
100 km/h
100 km/h

Blev medlem: ons 17 nov 2010, 00:39
Inlägg: 150
Tjena på vägen hem från fisket idag flög remmen åt pipan o jag behöver ny;) VIlken rem ska jag ha o vart köper jag den, tack på förhand.


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Drivrem baotian classic
InläggPostat: lör 16 apr 2011, 10:59 
Administratör
Administratör
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 31 okt 2010, 11:50
Inlägg: 402
Billigast är nog Bikenet..http://www.bikenet.se/produkter.asp?id=17

Lite dyrare på Racing Planet kanske bättre kvalitet..http://www.racing-planet.se/reservdelar ... 488a9e4a36


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Drivrem baotian classic
InläggPostat: tor 26 maj 2011, 21:19 
100 km/h
100 km/h

Blev medlem: ons 17 nov 2010, 00:39
Inlägg: 150
Hejsan hoppsan IGEN, köpte ju en variatorrem på bikenet för 120 spänn smällde på o allt var frid o fröjd tills idag! På väg hem åkte den förbannade remmen igen jag gissar på att jag o tjejen kört sammanlagt 10-15 mil max med den nya det e ju fan difust o barockt samtidigt;);););)
Den var ju inte ens inkörd, jag undrar nu vad som kan va fel? fel på remmen? kass kvallite? Eller att jag satt den fel vilket jag tycker e långsökt för enligt mig kan man bara sätta dit en rem på ett sätt. Allting såg bra ut när grejjorna var på plats o den har gått bra fram tills idag, det enda jag gjorde var att tagit bort en liten ring antagligen strypning på främre variatorn. Vilken rem ska man köpa nu då? Jag har sett att det finns kevlarremar men vet inget om dom alls eller vart man köper dom.
Jag har gula variatorfjädrar o gul tryckfjäder men man tycker ju inte att det ska käka remmar för det RIGHT. SÅ snälla folk råd mig jag börjar tröttna på detta baotian skräpet.
Tack


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Drivrem baotian classic
InläggPostat: tor 26 maj 2011, 21:22 
100 km/h
100 km/h

Blev medlem: ons 17 nov 2010, 00:39
Inlägg: 150
keuz skrev:
Hejsan hoppsan IGEN, köpte ju en variatorrem på bikenet för 120 spänn smällde på o allt var frid o fröjd tills idag! På väg hem åkte den förbannade remmen igen jag gissar på att jag o tjejen kört sammanlagt 10-15 mil max med den nya det e ju fan difust o barockt samtidigt;);););)
Den var ju inte ens inkörd, jag undrar nu vad som kan va fel? fel på remmen? kass kvallite? Eller att jag satt den fel vilket jag tycker e långsökt för enligt mig kan man bara sätta dit en rem på ett sätt. Allting såg bra ut när grejjorna var på plats o den har gått bra fram tills idag, det enda jag gjorde var att tagit bort en liten ring antagligen strypning på främre variatorn. Vilken rem ska man köpa nu då? Jag har sett att det finns kevlarremar men vet inget om dom alls eller vart man köper dom.
Jag har gula variatorfjädrar o gul tryckfjäder men man tycker ju inte att det ska käka remmar för det RIGHT. SÅ snälla folk råd mig jag börjar tröttna på detta baotian skräpet.
Tack

Jag måste fråga igen för att vara säker vilken storlek på rem ska jag ha, börjar röra ihop allting nu :rulla:


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Drivrem baotian classic
InläggPostat: tor 26 maj 2011, 21:32 
Administratör
Administratör
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 31 okt 2010, 11:50
Inlägg: 402
keuz skrev:
keuz skrev:
Hejsan hoppsan IGEN, köpte ju en variatorrem på bikenet för 120 spänn smällde på o allt var frid o fröjd tills idag! På väg hem åkte den förbannade remmen igen jag gissar på att jag o tjejen kört sammanlagt 10-15 mil max med den nya det e ju fan difust o barockt samtidigt;);););)
Den var ju inte ens inkörd, jag undrar nu vad som kan va fel? fel på remmen? kass kvallite? Eller att jag satt den fel vilket jag tycker e långsökt för enligt mig kan man bara sätta dit en rem på ett sätt. Allting såg bra ut när grejjorna var på plats o den har gått bra fram tills idag, det enda jag gjorde var att tagit bort en liten ring antagligen strypning på främre variatorn. Vilken rem ska man köpa nu då? Jag har sett att det finns kevlarremar men vet inget om dom alls eller vart man köper dom.
Jag har gula variatorfjädrar o gul tryckfjäder men man tycker ju inte att det ska käka remmar för det RIGHT. SÅ snälla folk råd mig jag börjar tröttna på detta baotian skräpet.
Tack

Jag måste fråga igen för att vara säker vilken storlek på rem ska jag ha, börjar röra ihop allting nu :rulla:

Köper du denna rem så får du både rätt mått och en rem som håller lite bättre. http://www.racing-planet.se/reservdelar ... 488a9e4a36 :twisted:


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Drivrem baotian classic
InläggPostat: tor 26 maj 2011, 21:39 
100 km/h
100 km/h

Blev medlem: ons 17 nov 2010, 00:39
Inlägg: 150
Tack som vanligt nisseg dig kan man lita på;);););) DÅ blir det e sådan o hoppas att den håller längre än 10 mil annars får jag krupp pallar inte gå 1,5 mil igen det var jobbigt jag e ju GAMMAL hahahahahah. Som sagt tack o ska titta ordentligt på hur det ser ut därinne innan jag smäller dit möget 275 kronor suck jajaja okej då;)

:hotpepper: :hotpepper: :hotpepper: :hotpepper: :hotpepper: :hotpepper:


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Drivrem baotian classic
InläggPostat: mån 30 maj 2011, 01:24 
100 km/h
100 km/h

Blev medlem: ons 17 nov 2010, 00:39
Inlägg: 150
Har beställt remmen nu men jag har en liten undran, jag har ju bytt till gul tryckfjäder o gula kopplingsfjädrar, funderar på o byta tryckfjädern till original igen för o spara remmen, kan det va en ide eller man ska bara låta det va som det e nu o tuta o köra?
:rockparty:


Offline
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 7 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till: