Aktuellt datum och tid: sön 18 nov 2018, 16:28





 Sida 1 av 1 [ 25 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Beträffande förgasare, Kymco Agility City 50. *LÖST*
InläggPostat: tis 01 aug 2017, 02:05 
10 km/h
10 km/h

Blev medlem: tis 01 aug 2017, 01:16
Inlägg: 15
Första inlägget och hoppas på ett vänligt bemötande trots att jag tar upp en uttjatad fråga!

Bakgrund
2017 Agility City 50.

Modifiering
72cc kit med cylinder och topp. Avstrypt luftburk. Huvudmunstycke stl 95. Ostrypt CDI.

Problem
Tomgången är som bäst (men inte tillräckligt bra) när blandskruven är längst in. Vid snabbt gaspådrag ökar varven hyfsat rappt och fint, men när de sjunker kan den ibland gå så lågt att den dör. T.ex. vid trafikljus. Skulle jag ge den en liten snabbgas så måste jag vara beredd att "lirka" upp den med gasen igen.

I alla tänkbara forum står det klart att om blandskruven sitter på luftburksidan är det en luftskruv och sitter den på cylindersidan en bränsleskruv. På min sitter den på cylindersidan och borde således vara en bränsleskruv. Däremot är den formad som en luftskruv.

Bild


(06:10 in i klippet redogörs för de visuella skillnaderna)

Således, fråga 1: justerar blandskruven luften eller bränslet?

Mopeden har gått 50 mil och allt är rent och fräscht.
Den får inte tjuvluft.
Original sitter lågfartsmunstycke stl 35. Jag har testat kliva upp till 38 men påverkade inte fenomenet.

Fråga 2; Vad är nästa steg i felsökningen?
-Testa 40 i lågfartsmunstycke eller gå ner till 30/32?

Är det luftskruv, och den går som bäst med den i botten d.v.s. med så litet luftflöde som möjligt), så borde jag väl kliva upp med ett större lågfartsmunstycke?

Tack på förhand!
Mvh
JonFri


Senast redigerad av JonFri tis 02 jan 2018, 23:10, redigerad totalt 1 gång.

Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Beträffande förgasare, Kymco Agility City 50.
InläggPostat: ons 02 aug 2017, 16:50 
70 km/h
70 km/h
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 10 apr 2016, 12:34
Inlägg: 110
Ort: Göteborg
Sticker ut hakan o säger att det är en bränsleskruv.
- Den sitter på cylindersidan och ser ut som en bränsleskruv (t.o.m. enligt bif. video).

Med skruven så långt inskruvad ges indikation att du har för litet lågf.munstycke.
Jag skulle oxå resonera som så att om du gått upp i cylinder cc och ökat luftintag, så borde du rimligen behöva gå upp i munstycken. Du har dessutom inte nämnt ngt om att du gått upp i förgasarstorlek (vilket oftast rekommenderas). Pass upp på motortemperaturen!
Därför lutar jag åt att du behöver gå upp i låg.farts.ms tills dess att du får symptom som visar att det är för stort. Då först vet du inom vilken range ditt munstycke bör vara.
Jag gör som jag brukar; Läs gärna den guide som finns här i forumet under Guider, Förgasare.
Lycka till! :D


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Beträffande förgasare, Kymco Agility City 50.
InläggPostat: ons 02 aug 2017, 16:54 
70 km/h
70 km/h
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 10 apr 2016, 12:34
Inlägg: 110
Ort: Göteborg
Här följer länken : guide-forgasar-installning-justera-din-forgasare-t814.html

Jag vill oxå poängtera att munstyckena och skruven påverkar varandra enligt min erfarenhet.
Så du kan behöva följa guiden :)


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Beträffande förgasare, Kymco Agility City 50.
InläggPostat: ons 02 aug 2017, 18:26 
10 km/h
10 km/h

Blev medlem: tis 01 aug 2017, 01:16
Inlägg: 15
Hej och tack för svar!

Fråga; om vi utgår från att det är en bränsleskruv, och att motorn går bäst när bränsleskruven är körd i botten (vilket väl ger magrare blandning); vidhåller du fortfarande att jag ska gå upp i lågfartsmunstycke?
I den länkade guiden talar man om "luftskruv".

Mvh


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Beträffande förgasare, Kymco Agility City 50.
InläggPostat: ons 02 aug 2017, 19:46 
70 km/h
70 km/h
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 10 apr 2016, 12:34
Inlägg: 110
Ort: Göteborg
Näae, du har rätt :oops:
Inskruvat betyder ju för stort munstycke.. ju :roll:
Rimligen, i alla fall. Blev fel i tankegångarna där.
Men att du ska ner i storlek när du kör med större luftintag och större cylinder, det får jag inte ihop.
Hoppas ngn med erfarenhet av din modell kan bringa klarhet i detta, känner att jag rör till det.


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Beträffande förgasare, Kymco Agility City 50.
InläggPostat: ons 02 aug 2017, 20:24 
70 km/h
70 km/h
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 10 apr 2016, 12:34
Inlägg: 110
Ort: Göteborg
Sitter här och funderar.
Vill minnas att jag hade liknande problem när jag satte på 70cc, utan att byta förgasare..
19 mm skulle ju räcka.
Fick den inte att gå bra förrän jag gick ner i munstycken.
Så småningom brann ventilerna.

Kan det vara så att en för liten förgasare ställer regler och symptom på huvudet?
Skulle vara kul att höra vad forumets mentorer säger om den teorin :)


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Beträffande förgasare, Kymco Agility City 50.
InläggPostat: tor 03 aug 2017, 16:58 
10 km/h
10 km/h

Blev medlem: tis 01 aug 2017, 01:16
Inlägg: 15
Återigen, tack för engagemanget.

Jag har nu skickat efter mindre lågfartsmunstycken. Förhoppningsvis löser det bekymret. Men precis som du så tycker jag att det är konstigt att jag ska kliva ner i storlek efter att jag avstrypt och gått upp i cylinder.
För vad det är värt så kom det som förslag, att gå ner i munstycke, när jag talade med en av grabbarna på Speedstore i Valbo utanför Gävle.


Skulle någon annan sitta inne med uppslag eller andra förslag är ni mer än välkomna att tycka till!

Mvh

JonFri


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Beträffande förgasare, Kymco Agility City 50.
InläggPostat: fre 04 aug 2017, 13:34 
70 km/h
70 km/h
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 10 apr 2016, 12:34
Inlägg: 110
Ort: Göteborg
Ja, jag tycker ämnet är intressant :)
Drar slutsatsen att du kör med originalförgasare; Vilken storlek är det, 19mm?
Jag behöll ju min originalförgasare märkt PD19J, uppmätt till 19mm. Men trotteldiametern (tror jag det var) ansågs vara för liten (i efterhand) och därmed skälet till att den gick magert o brände ventilerna. Hade jag köpt en 19mm förgasare på t.ex. Bikenet (vilket föreslogs), skulle jag således inte fått samma problem, sades det.
Jag vill påminna om detta förhållande och erfarenhet, så att du är extra vaksam på tempen. Kanske kontrollerar tändstiftets färg extra ofta, och noga följer upp :tummeupp:

Lycka till!


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Beträffande förgasare, Kymco Agility City 50.
InläggPostat: lör 19 aug 2017, 00:07 
10 km/h
10 km/h

Blev medlem: tis 01 aug 2017, 01:16
Inlägg: 15
Så, jag beställde via Racing Planet; stl 30 samt 32. Idag skulle de testas.

Till min besvikelse så var skillnaden obefintlig. Mopeden startar och går, men den bästa tomgången har jag fortfarande med blandskruven hela vägen in.

Jag bifogar ett klipp med stl 30. Jag har skruven ca 3/4 varv ut när filmen börjar. Längre ut så måste jag hela tiden kompensera med tomgångsskruven.

https://youtu.be/J11jLEdhMZ0

(Jag antar att jag får äta upp alla gånger jag svurit åt dåligt filmer, men jag hade blott ett försök på mig med 2% batteri kvar)

Gick över med startgas och likt tidigare så hittar jag inget ställe där den tjuvar luft.

Så, nu står jag helt utan förslag på vidare felsökning.


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Beträffande förgasare, Kymco Agility City 50.
InläggPostat: lör 19 aug 2017, 09:39 
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 09 sep 2011, 10:14
Inlägg: 1576
Ort: Stockholm
Om du ställer skruven 2 varv ut och justerar med tomgångskruven så att du får en vettig tomgång.
Hur reagerar motorn på gaspådrag då, dör den då också eller?



_________________
Bild
Suzuki GSX-R 750
Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Beträffande förgasare, Kymco Agility City 50.
InläggPostat: mån 21 aug 2017, 15:35 
10 km/h
10 km/h

Blev medlem: tis 01 aug 2017, 01:16
Inlägg: 15
Jag hittade en rad trådar där argumentet för att gå ner i munstycke i samband med att man ökar motorvolymen var att motorn sonika bygger ett större vakuum. Och därför suger mer bränsle ut givet munstycke. Spontant verkade rimligt men det var inte lösningen på mitt problem.

Stl 30, blandskruven 2 varv ut= extremt dålig tomgång. Inkonsekvent reaktion på justeringar, väldigt små justeringar påverkade tomgången mycket, ibland mindre. Vandrande tomgång.
Ställde tomgången så att bakhjulet inte drev, körde 2 km. När jag stannade dog den nästan, när jag ställde upp den på stödet (rycket som blir när mopeden "faller" på mittstödet) så dör den. Samma sak om jag rullar den på tomgång över en trottoarkan, så dör den. Väldigt känslig.

Ställde upp tomgången så att den var ok, körde 2 km. När jag stannade så drev den ordentligt. På mittstödet rusade motorn.

Ryckig gång vid låg fart (upp till ca 20-25 km/h).

Stl 35 (original), blandskruven 2 varv ut. Bättre än med stl 30. Tomgången vandrade inte.
@wilds om jag ställer tomgången så att hjulet står stilla eller i vart fall endast snurrar sakta, och ger den samma gas som i den tidigare videon, så dör den oftast inte. Däremot går den ner ordentligt, långt under själva tomgången och stannar där ett bra tag om man inte "lirkar" upp den med gasen.

Faktum kvarstår dock att den går som bäst med blandskruven hela vägen in. Jag hävdar att justeringar från 4-5 varv ut, in till att den går i botten (jag har aldrig skruvat den hårt varför risken att jag sabbat den kan uteslutas) inte påverkar tomgången. Någon "puckel" där motorn går bäst, har jag inte.

Ytterligare förslag på felsökning?

Jag kan inte släppa tanken på att symtomen pekar mot att den tjuvar luft (tjuvstopp, vandrande tomgång) Fråga; enda stället tjuvluft "spelar roll" i mitt fall är väl från förgasaren till cylindern? Det ger mig 10 cm problemområde; förgasare/insug, insug/cylinder samt två vakuumslangar. Dessa är kontrollerade ett dussin gånger..

Kan elchoken var problemet? Att den inte fungerar och därför alltid är i? Den går så pass fett att jag måste strypa bränslet med hjälp av bandskruven för att komma ner i en blandning där den går bra. Eller skulle en trasig choke märkas genom hela registret?

Som sagt, jag greppar efter halmstrån och är verkligen tacksam för all hjälp och alla inputs!


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Beträffande förgasare, Kymco Agility City 50.
InläggPostat: tis 22 aug 2017, 13:20 
70 km/h
70 km/h
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 10 apr 2016, 12:34
Inlägg: 110
Ort: Göteborg
Känner starkt för denna typ av problemlösning, därför fortsätter jag lufta mina tankar lite till ;)

Vandrande tomgång tyder på tjuvluft.
Bränsleskruven helt inskruvad och okänslig (ingen 'puckel') tyder på fel lågfartsmunstycke. Kan t.o.m. sträcka mig till att säga "den går fett", den får för mkt bränsle i förhållande till mängden luft.
Alltså:
Istället för att stirra oss blinda på val av munstycke; Kan vi inte säga att luftfiltret släpper in för lite luft? Och därför tjuvar den in luft, för att suget är kolossalt?

Sedan undrar jag fortfarande om inte fel förgasarstorlek (tror din är för liten - original, inte sant?) ställer till oreda i balansen.

Kör själv 72cc men har för stor förgasare (tror jag); 24 mm. Med inboxat luftfilter (som rimligen släpper in mindre luft) kan jag inte komma ner nog lågt i lågfartsmunstycke (finns inte mindre).
Med öppet sportluftfilter funkar det näppeligen med minsta lågf.ms.

Lycka till :tummeupp:


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Beträffande förgasare, Kymco Agility City 50.
InläggPostat: tis 22 aug 2017, 13:58 
10 km/h
10 km/h

Blev medlem: tis 01 aug 2017, 01:16
Inlägg: 15
Räcker det med att skruva bort burken eller ska jag även ta bort filtret i felsökningen?

Mvh


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Beträffande förgasare, Kymco Agility City 50.
InläggPostat: ons 23 aug 2017, 16:13 
70 km/h
70 km/h
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 10 apr 2016, 12:34
Inlägg: 110
Ort: Göteborg
Kan inte råda dig till att köra utan luftfilter.
Så antingen köper du ett sportluftfilter, för att du tror på min teori.
Eller så gör du som en av Youtube-inspiratörerna; Borrar några 10 mm hål i luftburken, som du sedan kan täcka över med eltejp allt eftersom luftfuktighet, temperatur och annat så kräver :ugeek:
Men i vilket fall som helst; Det kostar på att laborera med krafterna, tålamod o/e pengar ;)
Lycka till!


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Beträffande förgasare, Kymco Agility City 50.
InläggPostat: ons 23 aug 2017, 17:37 
10 km/h
10 km/h

Blev medlem: tis 01 aug 2017, 01:16
Inlägg: 15
Två snabba;

1. Att felsöka huruvida den får får lite luft, och därför går fett på tomgång, innebär väl en tämligen riten risk? D.v.s. jag varmkör den, ställer upp den på mittstödet och skruvar isär burken och tar bort filtret?

2. Tips på bra lambdamätare? Diverse mopedbutiker online erbjuder vad som ser ut att vara liknande modeller. Några beprövade att rekommendera eller undvika?

t.ex. http://www.twostroke.se/product.asp?product=40083

https://www.ettansmopeder.se/product/la ... lcd-4-takt

https://www.ettansmopeder.se/product/la ... iversal-4t

Mvh


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Beträffande förgasare, Kymco Agility City 50.
InläggPostat: ons 23 aug 2017, 18:14 
70 km/h
70 km/h
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 10 apr 2016, 12:34
Inlägg: 110
Ort: Göteborg
1. Låter rimligt.
2. Pass. Ingen erfarenhet av dylika ting.


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Beträffande förgasare, Kymco Agility City 50.
InläggPostat: lör 26 aug 2017, 09:39 
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 09 sep 2011, 10:14
Inlägg: 1576
Ort: Stockholm
har du testat med startgas om den får tjuvluft?

Skulle jag välja en av dessa lambdamätare skulle jag ta den billigaste, bara för att den är billigast.
Sen gäller det att hitta en lämplig plats att svetsa fast fästet till sensorn på, lagom avstånd från utblåset.



_________________
Bild
Suzuki GSX-R 750
Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Beträffande förgasare, Kymco Agility City 50.
InläggPostat: lör 26 aug 2017, 12:47 
10 km/h
10 km/h

Blev medlem: tis 01 aug 2017, 01:16
Inlägg: 15
Så, nu är lambdamätare och varvräknare hemma. En enkel varvräknare som endast viras runt tändkabeln, samt Lambda från twostroke.se. Man får vad man betalar för, men lambdan, med dess tillbehör, känns verkligen känslig/ gänglig. Förhoppningsvis sker montering nu till veckan.

Ja, jag har verkligen letat tjuvluft, men inte lyckats finna något. Testade att skruva bort luftburk samt filter. Testade endast på tomgång och det påverkade inte tomgången i sig. Dock ett härligt sugljud!
Som jag skrev tidigare så känns det som det är ett ganska litet område för felsökning?

Återkommer med resultat.
OM man sitter inne på några do's and don'ts beträffande notering av lambda, så mottages tips gladeligen!

Mvh


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Beträffande förgasare, Kymco Agility City 50.
InläggPostat: lör 26 aug 2017, 23:09 
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 09 sep 2011, 10:14
Inlägg: 1576
Ort: Stockholm
Sensorn skall inte monteras för långt ifrån utblåset!
På den jag hade så skulle den monteras mellan 7-12 cm från utblåset.
Den skall även luta lite uppåt så att kondens i röret inte blir kvar på sensorn.

Här kan du se hur jag gjorde på min gamla: http://scooterdoctors.egetforum.se/guide-inkoppling-av-insprutning-till-gy6-motorer-t1470.html



_________________
Bild
Suzuki GSX-R 750
Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Beträffande förgasare, Kymco Agility City 50.
InläggPostat: fre 01 sep 2017, 16:24 
10 km/h
10 km/h

Blev medlem: tis 01 aug 2017, 01:16
Inlägg: 15
Tack Wilds, jag har läst bägge dina trådar!

Livet kom emellan och jag har ännu inte hunnit monterat lambdan. Hade en stund över tidigare idag och gav mig på att riva styret för att i vart fall montera mätarna. Herre jösses! Sakerna är verkligen gjorda för att monteras en gång, och sedan sitta mopedens livslängd.
Visade sig tyvärr att kabeln till varvräknaren var för kort för att nå hela vägen till tändkabeln.
Flyttade den tillfälligt till 'halsen' mellan styret och resten av kåporna.
Fråga; finns möjligheten att förlänga kabeln månne? Eller är kabeln är mycket spreciel sort tro?

http://www.rnmotor.eu/hastighetsmatarev ... ed-mc.html

Mvh


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Beträffande förgasare, Kymco Agility City 50.
InläggPostat: fre 01 sep 2017, 20:30 
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 09 sep 2011, 10:14
Inlägg: 1576
Ort: Stockholm
Den sladden tror jag inte du kan förlänga...



_________________
Bild
Suzuki GSX-R 750
Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Beträffande förgasare, Kymco Agility City 50.
InläggPostat: tor 02 nov 2017, 14:07 
10 km/h
10 km/h

Blev medlem: tis 01 aug 2017, 01:16
Inlägg: 15
Sagt och gjort, jag ställde upp tomgången till en acceptabel nivå, och lät den vara.

Något som då artade sig var två (!) tomgångsnivåer;
1. 1800 varv. Varm- eller kallstart. Vid uppstart lägger sig tomgången stabilt på 1800 varv.
2. 3000 varv. Ger jag den minsta gaspådrag flyttar varven upp väsentligt. Egentligen inget problem i vardagen, utan en sorts säkerhet då jag tidigare haft problem vid t.ex. korsningar då mopeden dött vid snabba gassläpp. Nu dör den inte, utan återgår till nivå 1, 1800 varv.

Så såg verkligheten ut fram till och med i förrgår då jag, mest bara för att, testade att sätta tillbaka original CDI. Redan när jag tryckte in startknappen hörde jag skillnad. Mina damer och herrar, jag har en perfekt, trygg, stabil och pålitlig tomgång!

Den ostrypta köpte jag tidigt under trimningen från dinhoj.se. https://www.dinhoj.se/mopeddelar/elektr ... t-15905502

Med original CDI är karaktären helt annorlunda. Extremt lättstartad. MYCKET jämnare gång, som om tändningen är bättre tajmad. Den kräver mindre gaspådrag vid given hastighet, och jag kan inte bättre beskriva det än att jag upplever mer vrid. Trots upprepade försök har jag ännu inte lyckats provocera fram några avvikelser eller tjuvstopp.

På återhörande!


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Beträffande förgasare, Kymco Agility City 50.
InläggPostat: fre 03 nov 2017, 09:16 
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 09 sep 2011, 10:14
Inlägg: 1576
Ort: Stockholm
:tummeupp:



_________________
Bild
Suzuki GSX-R 750
Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Beträffande förgasare, Kymco Agility City 50.
InläggPostat: ons 29 nov 2017, 20:35 
10 km/h
10 km/h

Blev medlem: tis 01 aug 2017, 01:16
Inlägg: 15
Så, i dagarna gav jag mig på montering av lambdan. Som ni säkert läst er till är jag en enkel man med kraftigt ringa erfarenheter av mopeder. Just därför passar jag på att visa hur jag gick till väga.

Lambda http://twostroke.se/product.asp?product=40083.

Passade även på att köpa en bättre varvräknare http://twostroke.se/product.asp?product=43208.


Mätning och borrning av avgassystem.
Bild

Putsning med höghastighetsborrmaskin.
Bild

Svetsmutter.
Bild

Skydd med värmetålig färg.
Bild

Färdig.
Bild

Lambdan monterad. Var initialt orolig över att lambdan skulle slå i, men då partiet inte flexar är det ju ingen fara. Som andra påpekat; tänk på att hitta rätt avstånd från cylindern samt rätt vinkel på lambdan.
Bild

Rev styret, avbröt då jag insåg att jag behövde rätt utrustning för att få det bra, och åkte och köpte en multimeter och ett kit med kabelskor från Biltema. Elen tog jag från bromsljuset via frambromsen. Använde mig av 1st medföljande kabelförgrening och byggde på enklaste sätt en egen förgrening till lambda- och varvräknare. Därefter drog jag ny kabel direkt till minuspolen.
Varvräknarens pickup virades 5 varv runt tändkabeln och drogs därefter till styret. Väl tilltagen längd på samtliga kablar.
Bild


Borrade två hål för kablarna. Var först inne på att låta dem gå genom skarvarna. Detta kändes dock både snyggare och seriösare, då det blev väldigt vattentätt. Köpte gummigenomförningar. Väldigt puligt, men lite 5-56 smorde bra.
Bild



Bild


Gummigenomförningarna på plats. Jag använde den medföljande velcron för att montera visarna.
Bild

Allt på plats och fungerar som det ska. Inte utan att jag är lite förvånad hur smidigt det gått, sammanlagd tidsåtgång ca 5 timmar. Men färgen ska torka och livet i övrigt ska ge sitt medgivande.

Minuten innan lambdan blev tillräckligt varm och började visa värden, kändes dock som en evighet och jag såg livet i revy.
Efter endast några minuters körning på en större väg, kunde jag fastslå att jag behöver lyfta nålen något, samt att mitt huvudmunstycke är i överkant.
Bild

Klickade hem ett par originalfälgar från Ebay för 40£. Lite kantstötta men det kan jag leva med. Monterade dubbdäck från Dexon och körde dagligen under förra veckans snöfall och ishalka. Otäckt värre, men ack så kul.

Som sagt; resan är målet. Tack för alla tips och trix!


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Beträffande förgasare, Kymco Agility City 50.
InläggPostat: fre 08 dec 2017, 12:29 
Grundare
Grundare
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 31 okt 2010, 10:09
Inlägg: 2333
Ort: Luleå
Snyggt jobbat! :tummeupp:



_________________
Bild
Ställ inga frågor om felsökning i PM till moderatorerna!
Forumet är till för att lära ut till många.
Offline
 Profil  
 


Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 25 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till: