Aktuellt datum och tid: fre 29 mar 2024, 11:58




 Sida 1 av 1 [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: BamBam - Baotian city
InläggPostat: fre 06 apr 2012, 14:25 
0 km/h
0 km/h

Blev medlem: fre 06 apr 2012, 13:53
Inlägg: 3
Tjena :bananas:

jag har läst lite här på forumet o inser att man är bland dom yngre som kör moped.trots 28 år gammal.

köpte min moped för 1 vecka sen drygt. är otroligt nöjd fast den bara gör 50km upp som ner .

jag vill och har letat pluggar att dra men hittar inga.

1.mässing skruv finns ingen funderar dock på om man ska eller kan slippa bort den extrem långa plast stång/biten som sitter ist.

2.cdi strypning hittar ingen rosa kabel under sadellen. ingen ögla vid själva cdi boxen.

3.i luftburken finns skorsten. men då måste man ju bytta munstycke om ja förstår saken rätt?

4. vikter o ring har jag inte hunnit att kolla ska vid tillfälle.

dock undrar jag lite den kommer upp i 50km sen hackar de till som att den är varv tal strypt motorbromsar
hur fan får jag bort de? vill bara att den ska köra på lite till, de måste ju finnas någon elektronisk spärr någonstans.
är alt för mig som inte hittar något att kappa, att köpa en ostrypt cdibox ??


mvh BamBam


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Baotian city o BamBam
InläggPostat: fre 06 apr 2012, 16:23 
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 18 maj 2011, 22:05
Inlägg: 1092
Ort: Lindome, gbg
Välkommen :mrgreen:

titta på denna video om du inte redan gjort det komplett-guide-avstrypning-4-taktare-t194.html

ett tips. rosa kabeln är oftast vit en bit, den är skarvad. sätt en strömbrytare på så kan du köra lagligt :mrgreen:


Offline
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Baotian city o BamBam
InläggPostat: fre 06 apr 2012, 18:19 
0 km/h
0 km/h

Blev medlem: fre 06 apr 2012, 13:53
Inlägg: 3
viktor meck skrev:
Välkommen :mrgreen:

titta på denna video om du inte redan gjort det komplett-guide-avstrypning-4-taktare-t194.html

ett tips. rosa kabeln är oftast vit en bit, den är skarvad. sätt en strömbrytare på så kan du köra lagligt :mrgreen:



tack viktor meck.
jag får gå ut och leta efter den kabeln. jag har sett den videon 3ggr men inte sett någon kabel o klippa vid cdi. och har inte hunnit skruva upp
kåpan än o kollat men hoppas på att jag hittar en ring och en magnet avkännare där.. för då slipper jag väl klippa fel sladd =)

tänkte även säga att vi länkar er ifrån vår hemsida mp sthlm., www.mpsthlm.info.se får se om de hjälper att få hitt någon mer gubbe=)


Offline
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 3 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  

cron