Aktuellt datum och tid: lör 18 nov 2017, 17:50

Sida 2 av 2 [ 61 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Andiih Baotian bt49qt-9
InläggPostat: tor 13 feb 2014, 19:05 
50 km/h
50 km/h
Användarvisningsbild

Pear skrev:
Det kan var så att vakumkranen börjar ledsna så att den behöver mycket sug för att fungera.
Kolla också att O-ringarna sitter där dom skall vid insuget.
//Per

O-ringarna är på sina platser!
Om jag bara suger till lite fort i vakuumslangen så rinner det bränsle ett par sekunder, så jag tror inte att det är felet tyvärr.
Men, jag var borta i garaget för nån timme sen och satte dit en ny nippel på insuget. Gängade upp hålet till m6 och drog i en luftnippel från ett bromsok.
Kunde dock inte dra runt motorn på något sätt då jag bara har en variatorkåpa till två mopeder och startmotorn eldade jag för ett par veckor sen..
Tänkte att jag ska flytta över startmotorn från pendlarmoppen till "racemoppen".

Jag måste börja ta tag i det här ordentligt nu. Har deadline om två månader och innan dess har jag en hel del kvar att fixa...

/Andreas

/Andreas

InläggPostat: mån 17 feb 2014, 16:20 
50 km/h
50 km/h
Användarvisningsbild

Motorn går nu, dock alldeles för fett. Jag har i och för sig bara provat med huvudmunstycke 110, 112, 114, 116, 118 och 120. När man precis har kickat igång motorn dog den vid minsta lilla gas. Men fick den stå på tomgång nån minut så gick motorn upp i varv och då kunde jag gasa, och det var likadant med vilket munstycke jag än hade i förgasaren.
Ska bort till garaget idag och försöka få ordning på förgasaren så jag kan ta en provtur snart :)

/Andreas

/Andreas

InläggPostat: tis 18 feb 2014, 18:46 
50 km/h
50 km/h
Användarvisningsbild

Satte i mitt minsta 5mm munstycke som är 100 och det är fortfarande för fet blandning. Mopeden går bara på tomgång, och vid minsta lilla gas så tvärdör den direkt. Så jag tog o beställde en sats som är mellan 80-98, det borde räcka tycker jag. Jag kan tänka mig att jag kommer hamna nånstans mellan 85-90 i munstycke.. Men men, bättre att motorn får gå lite för fett än för snålt vid inkörning iallafall!
Nästa uppdatering blir när jag har provat med dom nya munstyckena, vilket borde bli på fredag :)

/Andreas

/Andreas

InläggPostat: ons 19 feb 2014, 01:03 
50 km/h
50 km/h
Användarvisningsbild

Spammar min egna tråd lite nu känner jag. Men tycker att ni ska få veta vad jag håller på med!
Beställde som sagt munstycken tidigare idag vilket jag borde ha väntat med.
Mailade en kille igår som tillverkade ställbara munstycken till pwk-förgasare, fick svar från honom nu ikväll att han hade några kvar och att jag fick köpa ett för 150kr inklusive frakt.
Såhär ser för övrigt det ställbara munstycket ut när det sitter på förgasaren!
Bild

/Andreas

InläggPostat: ons 19 feb 2014, 12:16 
100 km/h
100 km/h
Användarvisningsbild

Intressant, kan du slänga upp en bild hur det ser ut inuti också ?
//Per

InläggPostat: ons 19 feb 2014, 16:45 
50 km/h
50 km/h
Användarvisningsbild

Pear skrev:
Intressant, kan du slänga upp en bild hur det ser ut inuti också ?
//Per

Självklart kommer jag göra det! Vet inte ens själv hur det ser ut på andra sidan, så det ska bli spännande.
Men jag kan tänka mig att det är en koniskt formad nål av nåt slag!

/Andreas

/Andreas

InläggPostat: tor 27 feb 2014, 19:39 
50 km/h
50 km/h
Användarvisningsbild

Fick mitt ställbara munstycke idag. Har dock inte provat det än, men tänkte ta mig till garaget ikväll och testa.
Hur det ser ut då. I pwk-förgasarna så sitter det en skruv i botten som gör det lättare för en när man ska byta munstycke. Den skruven har präglats med ett gängat hål, i det hålet sitter en nål som är konisk, nålen är gängad så att man ska kunna skruva in eller ut beroende på hur mycket bränsle man vill ha. Nålen är även fjäderbelastad som synes på bilden.
För att munstycket ska fungera så måste man borra upp och försänka ett vanligt huvudmunstycke.

Kommer troligtvis uppdatera senare ikväll när jag har testat munstycket. Men här har ni några bilder sålänge!
BildBildBild

/Andreas

/Andreas

InläggPostat: lör 26 apr 2014, 23:03 
50 km/h
50 km/h
Användarvisningsbild

Länge sen jag skrev något här nu. Det ställbara munstycket passade inte min förgasare över huvud taget så den idén var bara att skrota.
Köpte en ask med munstycken från 80 till 98, men motorn gick inte som den skulle ändå.. Fick till en liten film när motorn gick, men så fort jag rör gasen så dör den. Ni hör i slutet av filmen när jag gasar.

Rev av insug och allt därikring och upptäckte att mitt insug va sprucket mellan hålet och o-ringsspåret, så ett nytt insug är påväg.
Bild
Bild

/Andreas

InläggPostat: mån 28 apr 2014, 18:35 
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Insuget kan bli så där när man skruvat fast det i ett skruvstäd, då trycks de små kanterna in.
Men det borde inte ge det problemet du har för gummiringen tätar ändå.

InläggPostat: ons 30 apr 2014, 18:40 
50 km/h
50 km/h
Användarvisningsbild

wilds skrev:
Insuget kan bli så där när man skruvat fast det i ett skruvstäd, då trycks de små kanterna in.
Men det borde inte ge det problemet du har för gummiringen tätar ändå.

Jag tänkte också på det, men men nytt insug påväg hem iallafall!
O-ringen till min naraku jet flow spacer hade typ smällt av värmen från toppen, bra kvalité där!
Blir så trött på den här motorn alltså.. Funderar på att flytta över alla delar från den här motorn till min pendlarmoppe istället, då kommer allt lira som det ska, det är jag säker på.
Fick tag i en herrejösses koppling iallafall, närmare bestämt Polini Evo 2G som har gått 5 mil ungefär. Nypriset på den ligger runt 1100kr, jag gav 400kr och då fick jag med ett sprillans nytt Stage 6 double layer i kartong! Så där gjorde jag ett riktigt klipp kände jag :D

Nä nu ska jag dricka grogg och grilla med polarna, trevlig valborg allesammans!
/Andreas

/Andreas

InläggPostat: ons 25 jun 2014, 23:56 
50 km/h
50 km/h
Användarvisningsbild

Lagt det här projektet på hyllan för en stund. Kände att det var alldeles för mycket motgångar och för mycket som gick sönder pga ren kina-kvalitet.
Får se om jag orkar dra igång det nångång igen. Annars är delarna till salu om någon är intresserad!

/Andreas

/Andreas

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 2 av 2 [ 61 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2